Alla inlägg den 21 maj 2014

Av cija - 21 maj 2014 20:39

Kom till bröstcentrum imorse. Hade sonen med mig, blev lite kul när de trodde han var min man för då sa han "ser jag så gammal ut"?

Jag tröstade honom och sa "nej men jag ser ung ut!" :)


Det gjordes en ny mammografi och den gjorde lite ont. Sen fick vi vänta lite och kom senare in för ett ultraljud.

Efter det så togs det en biopsi. Fick bedövning där de snittade lite och visade apparaten de skulle ta biopsi med.

De skulle alltså knipsa av en liten bit på knutan i bröstet.

Kändes när den fördes in då nålen var modell grov. Dock gjorde det inte ont.

Jag visste att det skulle bli ett litet tryck och ett klickljud MEN.....jag visste inte att det skulle bli en sådan makalös hemsk SMÄRTA!!!!  

Personalen blev paffa för de hade aldrig upplevt att det gjort SÅ ont på någon men de gissade på att en nerv hade träffats av nålen.

Jag trodde hela bröstet hade exploderat när de tog en bit från knutan...så ont som det gjorde.

Det tog en stund för mig att återhämta mig från den värsta chocken.

Jag som ändå försökte vara lite modig inför min son som var med inne i rummet.....där brast den modigheten!


Nu ska jag få svar om ca 10 dagar då jag har tid till kirurgen. Då får jag veta.....är den godartat eller elakartad.

Jag får också veta vad som ska ske med den osv.


Men liten ljusning fick jag idag och det var att läkaren inte såg några skador i lymfkörtlarna på ultraljudet. Om det sen finns skador ändå kunde han inte säga med säkerhet men han såg iaf inga där.

Det måste jag ju få lov att se som positivt....väl?

 

Jag var på jobbet en runda men kände att jag inte fick något vettigt gjort för jag var lite tilltufsad.

Nu är det kväll och jag har fortfarande ont....men det är inget mot hur ont jag hade i samband med provtagningen så jag känner att denna smärta kan jag hantera....sålänge ingen petar på mitt bröst.

 

 

#fuckcancer

#biopsi

#bröstcancer


Av cija - 21 maj 2014 06:50

Morgon!

Väntar på att klockan ska bli kvart över 7 så jag kan göra vid mig.


Fått besked att min mammografi inte var bra. Ska in på mer undersökningar.

Fick tiden väldigt snabbt...är ju både bra och dåligt.

Känns inte bra, framförallt inte med vad jag redan starkt misstänker av symtomen.

Men med en skadad axel har jag inte kunnat lyfta armen och tittat själv förrän nu då armen blivit mer rörlig.


Bett min ena son följa med mig. Han ska sitta i väntrummet och blir det prover följer han med in.


Jag är mest rädd att lymfan är angripen!!! Sitter det bara i bröstet så kan de ta bort det snabbt, de kan få ta båda brösten om så ska vara. Bara det inte spritt sig.........  


Jag är så nervös så jag mår snudd på illa.

 

 

#mammografi

#bröstcancerpåingång

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards