Direktlänk till inlägg 28 maj 2014

BEDÖVAD!!!....FÅTT SVARET PÅ PROVET! :(

Av cija - 28 maj 2014 15:19

Nu vet jag svaret.

Det där svaret som jag tänkte skulle vara ett bra svar.


Jag som hoppades långt inne i mig på en liten godartad knöl...och så var det så mycket tvärtom som det kan bli.  

Nu ska jag på måndag få veta all behandling. Någonstans hoppas jag att de ska säga "hörredu alla provsvar var fel" men det blir inte så och det vet jag ju om. Men hoppet.......

 

Känns som om jag går utanför min egen kropp. Som om det inte gäller mig!!

Har jag varit på jobbet idag?

Berättade jag detta för några?

Eller är det hela en dröm?

En mardröm?????


Vad händer nu då? Massa frågor hopar sig men jag har lite svårt att sortera dom....än!

För detta är väl inte mig det handlar om???

Kan vi åka på vår efterlängtade resa i höst? Varför har jag fått detta? När? Hur? blabla

Blir jag frisk till sonens student? Det svaret vet jag att det blir jag inte men jag hoppas så att kunna få vara med och inte ligga inlagd på ett sjukhus just den dagen!!


Tumör-registret? Jasså jag är anmäld dit? Jaha, det kanske var nåt bra i allt eller kanske inte? Jag har aldrig varit med i ett register förut fast detta känns inte som ett kul register!!!
Är som om min hjärna inte riktigt tar till sig det hela.

 

Skulle jobba imorgon men jag tog semester. Men kanske det var fel?? Kanske varit bättre och jobba....men så säger en del av mig "men ska du kanske dö så kan du ta din semester redan nu".

Shit som jag skriver men tanken var ju sådan.

 

Jag är uppväxt utan många skratt och har den dagen jag flyttade till eget bo utvecklat mitt skratt och kunnat få visa glädje och få gensvar av människor med min glädje.

Jag måste få ha denna delen kvar även om jag kommer att vara upp-och-ner ibland.


Och nu känner jag mig....bedövad!!!

Alldeles tömd!!!

 

Vill in i en hörna där jag kan vara skyddad från detta! Men jag måste sträcka på mig och slå tillbaka!

 

#bröstcancer

#tumöribröstet

#kännermigbedövad

#cancerresa

#fuckcancer

 
 
Ingen bild

Mia

28 maj 2014 17:08

Ja håller tummar de inte ska spritt sig!kram

 
Ingen bild

Cija

28 maj 2014 17:28

Tack!

 
Annelie

Annelie

28 maj 2014 20:17

Hej! Vad kul med kommentar inne hos mig!! Vi behöver fler som går ut med sitt egna känslokall i det dilemma vi hamnat i!
tråkigt att även du är drabbad och hoppas på det bästa för dig! Ska hoppa in till dig och läsa mer;)
Välkommen åter:) ps om du precis fått veta att du fått cancer får du troligast lämna cellprov samt vävnadsprover i första hand för att sedan få datum för operation sedan tar det ca 3-4 veckor innan du får fullständig diagnos av din tumör och efterbehandling sååå det är ett helvete att vänta! Är opererad sedan 10 dagar o undrar hur aggressiv om den spritt sig om den går behandla osv! Så förstår helt dina ord o tankar <3

http://Plantin.bloggplatsen.de

 
Ingen bild

Cija

28 maj 2014 21:39

De har tagit biopsi och den fick jag svar på. Gjort ultraljud och ytterligare en mammografi. Ska till kirurgen på måndag....är grymt nervös att den ska ha hunnit sprida sig.
Men blev glad att du kikade in här....
Hur mår du nu efter op?

 
Annelie

Annelie

29 maj 2014 09:11

Hej Igen! Jag har gjort en bröstbevarande operation trots en tumör samt en cellförändring samt att de kollat portvakten i lymfan mot armhålan till i höger bröst. Operationen gick jättebra, jag kom hem dagen efter och har repat mig bra, var lite yr och illamående men med hjälp av min familj har detta gått bra och det är det lilla problemet i jämförelse som nu att gå ovetandes jo jag vet att jag har cancer men vilken sort samt går den bota och har den spritt sig i lymfan 100% svar får man efter operation tror du får höra detta på måndag

http://plantin.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards