Alla inlägg under maj 2014

Av cija - 21 maj 2014 06:50

Morgon!

Väntar på att klockan ska bli kvart över 7 så jag kan göra vid mig.


Fått besked att min mammografi inte var bra. Ska in på mer undersökningar.

Fick tiden väldigt snabbt...är ju både bra och dåligt.

Känns inte bra, framförallt inte med vad jag redan starkt misstänker av symtomen.

Men med en skadad axel har jag inte kunnat lyfta armen och tittat själv förrän nu då armen blivit mer rörlig.


Bett min ena son följa med mig. Han ska sitta i väntrummet och blir det prover följer han med in.


Jag är mest rädd att lymfan är angripen!!! Sitter det bara i bröstet så kan de ta bort det snabbt, de kan få ta båda brösten om så ska vara. Bara det inte spritt sig.........  


Jag är så nervös så jag mår snudd på illa.

 

 

#mammografi

#bröstcancerpåingång

Av cija - 19 maj 2014 20:55

Så kom vår efterlängtade weekend-resa till Stockholm. Vi tog med vår utbytesstudent och visade henne Sveriges huvudstad.


Hon fick även se vår kung live! Detta blev hon verkligen glad över :)


Vi besökte Vasa-museumet, Skansen, Gröna Lund, Tekniska museumet, polismuseumet, gamla stan, Mose backe och så slottets alla hörn och vrår. Vi hamnade även på en konsert med Steve Angello och Size in the park.

Milde vad folk.....men bra musik. Folk var som tokiga att ta sig in dit...  

Vi som inte ens skulle på en konsert.   

Och så var där en parad med gamla fina bilar som passerade Gärdet när vi var där.

Ett besök på E-types viking-restaurang gjorde vi också.


Bodde på hotell Kom. Bra avstånd till allt och ett lugnt och tyst hotell. Kan inte bli mer perfekt!

Dock var där mycket som byggdes och massa ombyggnader osv. Tar nog aldrig slut men jag tycker det verkar ha ökat med åren.


Det var den 16-18 maj vi var där så den 17 maj var det även norska nationaldagen. Den firades också lite här och var i Sthlm.

 

Och så hade vi tur med vädret...    

Turister på stan....

 

En thai-flicka som svensk :)

Och besökte restaurang

 

Trånga gränder i Sthlm

 

Konsert i Kungsträdgården

   

Vasa-museumet

 

 

#Stockholm

#vasamuseumet

#steveangello

#utbytesstudent

#YFU

 

Av cija - 19 maj 2014 08:25

Hej på dig som kikar in och läser detta.


Jag var här för ett tag sedan, skrev om min lille piratkatt som fick sitt öga borttaget och så lite om allt annat med såklart.


Men så en dag tog jag bort bloggen, säkert ändå ingen somläste den tänkte jag. DÅ var det någon som skanat den så jag öppnar den igen här. Fast nu i helt ny tappning.   


Får de hur det går med bloggandet nu då!





Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards