Alla inlägg den 24 juni 2014

Av cija - 24 juni 2014 08:55

Så skör man är.

Jag som inte ens är van att vara skör. Jag är van vid att klara mig själv inkl fixa för alla andra också.


När jag gick hem igår från sjukhuset fick jag veta att jag skulle ringa dem som idag klockan 07.00 för att uppge hur mycket det är i dränet.

Jag skulle då också få en tid jag ska infinna mig på onsdag för att dränet då måste dras då det suttit 7 dagar.


Sagt och gjort, satte uret på alarm lite innan 7.

Ringde dit klockan 7.

Då svarade en syrra med kort och väsande stämma så man knappt hörde henne. Fick känslan att hon inte ville prata alls med en som mig, jag som är en såndär kvinna med cancer som blivit tillsagd att ringa och att det var JÄTTEjobbigt för henne att ta detta samtal!   


Jag sa varför jag ringde och hon fick mängden.

Jättesvårt att höra vad hon sa eftersom hon envisades med att väsa.

Hon sa att jag blir inte av med dränet idag. (Det visste jag redan eftersom det var över 50 ml redan innan jag gick hem igår men det sa jag inte till henne.)


Jag sa att jag skulle även få en tid jag ska komma imorgon för att läggas om och för att dränet skulle tas bort.

Då väser hon att de har rapport!!


Jaha? Men varför ber avd mig ringa klockan 7 om de är så upptagna???

Bättre och sagt att jag kunde ringt vid halv 8 eller någon annan tidpunkt!


Det är bara jobbigt när man får olika besked hela tiden. Så nu fick jag ingen tid inför imorgon som de sa igår att jag skulle få.

Den väsande personalen sa något om att de skulle höra av sig och jag frågade NÄR.

Under förmiddagen idag SA hon!

Litar inte så värst på någon som väser... :(


Kanske kan man dra dränet på egen hand? Kanske jag kan fixa omläggningen också på egen hand om det är så att jag är en så stor belastning för dom????


Är bara så ledsen och denna dag som jag hade sett lite fram emot blev inte alls bra.   

 

#ledsen

#dränage

#fuckcancer

#bröstcancer

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards