Alla inlägg den 3 juli 2014

Av cija - 3 juli 2014 11:21

Imorgon är det Dagen D för mig.


Ringde sjukgymnasten idag. Visar sig att jag tränat armen för hårt. Bara fram till smärtan sa han. Jaha, den har jag forcerat o skrikit av smärta. Synd inte sjukgymnasten påpekade det noga för mig innan.   

Nåja, får vila idag o hoppas jag inte pajjat min axeln igen.


Fick besked på mitt cellprov, gyn var snälla och ringde mig! Inget fel "där" iaf! Alltid något bra i denna äckliga cancerresa.


Imorgon är det då Dagen D! Domedagen känns det som....avrättningsdag!

Ska få veta allt om denna äckliga cancer. Fick dom bort allt? Var det tumörer i lymfan? Vilken behandling? Är det trippelnegativt? Hormon? Spridning? När börjar behandlingarna? Varför har cancern ens kommit? Hur snabb var den?

Frågorna är många....


Och så tänkte jag be dem dra ut vätskan som åter samlats i sårhålan och ut i armhålan.

Men tanken på nålen får mig att må illa redan nu men måste ju få bort vätskan.


Har blivit så fruktansvärt trött. Varit i full fart men nu känns det som att någon drar ut proppen. Och nu behöver jag ju vara pigg och kunna fightas mot cancern.....inte bara decka ihop.....inte NU!

 

#cancerresa

#bröstcancer

#cancerbehandling

#serum


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards