Direktlänk till inlägg 10 juli 2014

TOTAL FÖRVIRRING AV ALL INFORMATION......

Av cija - 10 juli 2014 20:54

Har gått några dagar sedan jag var på information om min cancer.

 

Kändes som att gå iväg till sin egen avrättning den dagen men på något vis hade man ändå hopp att NÅGOT skulle vara "inte så farligt" osv.


Fick veta att den är mycket aggressiv, gillar att sprida sig och att göra det snabbt.

Dock är den hormonell så jag ska kastas in i klimakteriet. Ett kemiskt klimakterium.


Den har redan påbörjat spridning så nu sätts jag in på en tuff behandling.....eftersom jag är så ung, sa läkaren!

Cytostatikabehandling i Kristianstad!
Strålning i Lund!

Herceptin i ett år!
Antiöstrogen i 5 - 10 år.
Känns inte som att det blir någon toppensommar.
Fick tömma sårhålan på vätska också den dagen och har fått göra det ytterligare 2 gånger efter det.
Dock hade vätskan ändrat lite färg vid denna tömning såg jag.

 

Den dagen fick jag också remiss till peruk! Jag stod där med remissen i handen och tänkte...vaddå peruk...jag HAR ju hår på skallen. Det var som att min hjärna var blockerad för att ta in mer information.  

Idag har jag varit på onkologmottagningen. Fått ännu mer information och blivit ännu mer förvirrad.

Pratar dom om mig???????????????????????

 

Har fått tid att operera in en subkutan venport och den ser ut ungefär så här när den är på plats:

 

Denna bilden är tagen från nätet.....min är inte på plats än så jag kan inte fotografera den.

Imorgon är det magnetröntgen av min svanskota för att kunna utesluta att där är en tumör eller annan förändring som inte är bra att ha. Då håller jag tummarna stenhårt för är det något mindre bra så tar inte denna cytostatikan denna tumören.....suck!!!!

Men inte bara tråkiga saker som har hänt. Jag har försökt vara mer aktiv nu, ut och gå, varit på marknad i Hästveda, varit på kulinarisk matmarknad i Hässleholm. Där åt jag hamburgare av krokodilkött och av kängurukött.

Helt otroligt att jag har tillbringat så mycket tid i Australien men äter det först när jag är i Sverige.
Men det blir väl så när man bor hemma hos någon och inte är bland de vanliga turisterna.....för det är inte så att kängurukött är vardagsmat i Australien!    

 

#Australien
#Bröstcancer

#cytostatika

#cellgifter

#antihormoner

#herceptin

#strålning

#marknad

#subkutanvenport

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards