Direktlänk till inlägg 22 juli 2014

CANCER-MÖSSA!!!!!

Av cija - 22 juli 2014 22:07

Med tanke på att jag vet att allt mitt hår ska ramla bort så har jag ju redan nu besätmt att det skulle trimmas och det är ju fixat.


Fryser en del fortfarande trots värmen, letar efter mina hårklämmor och hårtofs i huvudet fortfarande.


Men jag har provat ut peruk och när jag gjorde det så passade jag på att köpa 2 snygga "mössor" som av mig fått

namnet "cancer-mössor".

Man kan lika gärna ha en scarfs men dessa var så fina och så svala så jag tänkte att de kommer att bli bra när jag är helt flintis och det är sol ute och så.


I helgen tänkte jag att jag skulle prova den ena.

Sagt och gjort. Tog den på mig och tittade i spegeln....

och plötsligt blev jag jättesjuk!!!!!!!!

Jag blev svimfärdig, yr, benen darrade och jag riktigt kände hur sjuk jag var.

Slet av mig mössan, tittade mig i spegeln igen och kände mig frisk.


Jag är ju inte frisk än i denna cancer-resa men just nu känner jag mig stundom megafrisk.

En teori om mössan är att jag fortfarande förnekar att det är just jag som är sjuk och när jag stod där med mössan på skallen så blev allt liksom på "riktigt"!!!!

Det gjorde ont i själen!! Känslor som jag försöker hålla i styr kom ifatt mig   


 
 
Ingen bild

Annelie

24 juli 2014 08:17

Idag kan du äntligen börja räkna neråt när du fått din första cytostatikakur :)
med lr utan mössa fixar du detta när du väl är skallepär tror jag, bra att ha alternativ för hur ofta tänker man undrar om jag ska mössa scarf lr hårig varm peruk när man fixar sig hihi men så här o värmen är valet enklare.
Tråkigt att du fortfarande dras m lymfödem!
Hoppas du får en fin dag
Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards