Direktlänk till inlägg 21 september 2014

REGN OCH COCA-COLA-GRYTA

Av cija - 21 september 2014 12:27

....så har nu regnet börjat och snart kommer väl snön med till Skåne?!
Jag som inte ens hunnit uppleva sommaren för att cancern slog till men jag hoppas jag får fler somrar i mitt liv.

Inte ens katten ville gå ut i detta väder vi fick idag.


Igår var jag dock ute och gick en runda ihop med make och vår utbytesstudent. Det var strålande väder och jag lyckades ta en superfin bild inne i skogen med min lilla "I-problem"   ...jag vet att det heter Iphone men den ger mig mycket problem så jag har döpt om den :).


 


I matväg ska jag idag tillaga Coca-cola-gryta. Den är väldigt god måste jag medge   
Vår utbytesstudent tittade misstänksamt på mig när jag sa namnet. Ska bli intressant och se vad hon tycker om det när hon väl smakar det.


 
 
Ingen bild

Skrivmoster Signhild

21 september 2014 18:21

Hej och tack för att du tittade in och läste i min blogg!
Du har en intressant blogg som jag gärna återkommer till. Just nu är jag så inne i det du går igenom eftersom en kär svägerska är sjuk och mår värre än värst av sina behandlingar. Något lär jag mig av att läsa här och verkligen uppskatta mina dagar. Tack för att du delar med dig på ett så positivt sätt! Önskar dig allt gott! Kram

cija

21 september 2014 19:18

Jo man kan må grymt dåligt av behandlingen.
Har varit dagar då jag varit helt inställd på att jag ska avlida innan den dagen är över... :(
Får jag fråga vad för cancer din svägerska har?
Jag har avverkat hälften av cellgifterna nu och ska därmed på en ny sort i nästa vecka....*fasar*
Kram

 
Ingen bild

Skrivmoster Signhild

21 september 2014 18:25

Jag länkar till dig så jag inte tappar bort dig ... hoppas det är okej!

cija

21 september 2014 19:16

Hej!
Vad kul att du kikade in hos mig. :)
Absolut får du länka till mig men hur fungerar det? :O

 
Ingen bild

Skrivmoster Signhild

22 september 2014 09:54

Hej!
Jag lägger till dig i min blogglista på min sida. Det gör jag via inställningar (länkar). Tack för att jag får göra det.

Min svägerska har bröstcancer och har dels opererat sig, får fem behandlingar varav tre är extra starka (nåt med idegran?) och sen ska hon strålas. Det är tufft för er som drabbas ... Kroppen har reagerat väldigt kraftigt på de sista. Men allt är individuellt. Vi brukar kalla det för "rävgift" och så all denna kortison ... Men man gör ju allt för att bli frisk. Lycka till med din fortsatta behandling. Kram

cija

22 september 2014 11:12

Det med idegran heter taxotere och det är det jag ska ha på torsdag första omgången. Fasar redan nu :(
Ska ovanpå det få Herceptin. Och en massa kortison :O
Kram

 
Ingen bild

Skrivmoster Signhild

22 september 2014 13:52

Jag hoppas att det ska gå bra för dig. Jag vet bara att hon fick 75 (mått vet jag inte) första gången men de fick gå ner till 60 andra gången. Kanske anpassas efter vikt och sånt? För henne var den första för kraftig. Jag ska tänka på dig ... Kram

cija

22 september 2014 16:39

Jo jag tror det anpassas efter vikt med....hmm...jag kanske borde meddela dem att jag ökat 3 kilo i vikt :O
Men jag tror inte 3 kg gör så mycket :)
Är hon helt klar med behandlingarna nu?

 
Ingen bild

Skrivmoster Signhild

23 september 2014 09:27

Hon har en kvar av den med idegran.
Lycka till när det är behandlingsdag för dig.

Kram

cija

24 september 2014 09:50

Min första Taxotere (idegranen) är imorgon för mig. Huga:(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards