Alla inlägg den 22 september 2014

Av cija - 22 september 2014 11:22

För ett tag sedan beslöt jag mig att prova på stavgång. Aldrig gjort det förr men det ska vara bra när man som jag har problem med lymfvätska.

Sagt och gjort. Inskaffade de där mystiska stavarna och fick veta att jag skulle dra dom EFTER mig!!!

Vaddå efter mig tänkte jag????

Blir ju urlöjligt att dra dom efter mig.....  

Men ok då, tog stavarna och drog dom efter mig....totalt meningslöst i mina ögon   

Då kommer 2 sportcyklister och när jag drar av mig min cancer-mössa vet dom inte vart de ska cykla utan håller på att krocka ihop.....mohahaha....jag fnissade och sa hej glatt och högt. De stackarna mummlade hej och försökte le...samtidigt som de försökte undvika att se på mig och min flintis!!
Deras beteende såg kul ut....men hade jag varit den som tagit illa vid mig hade jag blivit ledsen men nu vände jag på det och visade att här är jag......o mina stavar på häng efter mig!!


Så jag såg nog rätt knas ut när jag kom gående...flintis....med en mage som ser jättegravid ut men som består av instoppade hörlurar och vantar i fickorna och såklart Kortison i magen....o så de där stavarna som man skulle dra efter sig......mohahaha


 

Av cija - 22 september 2014 11:13

Jaha, nu vill jag försöka hinna allt jag ska innan jag ska sänkas ner i det förhatliga cellgiftsträsket på torsdag.

Tror jag ska avskaffa torsdagar i framtiden....får snudd på ångest över bara den dagens namn snart då alla mina cellgifter ges på just...tååååårsssdagar  


Nu är det en ny sort. Förra sorten hade jag så starkt illamående så jag bad min make ta livet av mig när det var som värst.....dock gjorde han inte det eftersom jag fortfarande sitter här   

Av alla de biverkningarna man fick av det var det illamåendet som var det jag fick slåss mot och som var värst.

Sen var det tröttheten. Att ligga som en träskpadda på rygg och inte orka röra sig.

Alla andra biverkningar kunde jag fixa och klarade av. Ja jag klarade uppenbart upp de andra med men jag vill ALDRIG behöva gå genom dem igen.


Herceptin får man för att min tumör är HER2positiv. Det innebär att återfallsrisken är väldigt, väldigt hög. Herceptinet gör att återfallsrisken minskar en del.


Cellgiftet jag ska ha nu heter Taxotere och är gjort av idegran. Jahapp, tänker jag....jag ska ha in en hel barrskog i mitt blod  ...... känns si o så. Biverkningarna är smärta, smärta o åter smärta i kropp...hud som flagnar på händer o fötter, svamp i munnen, tappa hår osv osv.

Svamp ska finnas i skogen och inte i mina slemhinnor!!!

Hår har jag inget att tappa längre....nu har dessutom ögonfransar o ögonbryn börjat ge sig av med.


Jag är såååå nervös inför torsdagen. Vill hinna göra dittan o dattan men inser att min energi är inte som den en gång varit....


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards