Direktlänk till inlägg 24 september 2014

CELLGIFTSTRÄSKET!!! :(

Av cija - 24 september 2014 09:51

Ja då är det på ingång nu....imorgon ska de sänka ner mig i det förhatliga cellgiftsträsket.

Jag fasar redan nu....är megamycket nervös!!!

Har nu på morgonen påbörjat kortisonintaget. Och dom smakar ju inte så gott utan jag står där och spottar och fräser när jag druckit det.  


Känns som om min sista stund är kommen på något vis men jag antar och hoppas det beror på att jag är nervös och inget annat.

Ska ha något som heter Taxotere och det består bla av idegran   

Ovanpå det ska jag ha Herceptin. Detta är ett medel som kan ge hjärtpåverkan.


Jag ska vara på sjukhuset ca 6 timmar. Med mig har jag ena sonen som sällskap. Han följer med av ren och pur glädje(*NOT*) för detta är hans enda lediga dag och då får han tillbringa den på ett annat sjukhus än det han jobbar på....hahaha
Men han får välja kanal på Tv på rummet som tack   


Ska idag iväg och ta blodprover....som vanligt! Undra om man kan få någon form av VIP-kort nu när man är där så ofta. Kanske man kan få en chokladbit som tröst eller nåt......nej så kul får man nog inte ha det.


Har fått fnatt på salamikorv nu...med tomater på.
Efter första och andra cellgiftet så var jag tokig i inlagd sill i ättika och så mjölk till detta.
Undra vad nästa steg i matväg blir ????   

 
 
sara

sara

24 september 2014 12:29

Lycka till i massor!!

http://jaktenpaplusset.bloggplatsen.se

cija

24 september 2014 19:35

Tackar tackar :)

 
Annelie

Annelie

24 september 2014 13:08

Jag är emot att knapra piller men du ska inte behöva känna sån ångest som du gör inför vad som komma ska så be dem skriva ut lugnande och ev ett starkare mot värken som kommer så blir det mer uthärdligt för dig & att du orkar göra annat än oroa sig i onödan.
Vilka smaksensationer du har i matväg haha men salt o sött är en oslagbar kombo;)
Lycka till imon!

http://Plantin.bloggplatsen.se

cija

24 september 2014 19:34

Tack! :)
Jag är också anti mot piller men fy vad jag har fått piller numera....känner mig som världens pillerknarkare :(
Men tänker att det är övergången tid....sen ska jag med tiden bli tablettfri :)
Kram

 
Ingen bild

Bella

24 september 2014 21:02

Lycka till!! Tror nog att det kommer kännas bra för dig imorgon. Som någon annan kommenterat så är lite lugnande på morgonkvisten inte fel när du ska få behandling. Jag tog en halv sorbril och tyckte det hjälpte mig..... Jag behövde sorbril mer regelbundet under de första veckorna innan operationen så jag hade ändå hemma, men det kan du säkert få utskrivet utan problem.
Du verkar ta mer kortison än vad jag gjorde. Det blir man ju också rätt uppskruvad av - i alla fall jag - men vi är ju alla olika :-)

cija

25 september 2014 21:27

Jo jag blir uppvarvad av kortisonet och jag kan redan se att ansiktet ändrat lite form :(
Jag tar bara lugnande nu iför detta då jag varit så rädd. Bra att kunna ta till vid behov.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards