Direktlänk till inlägg 3 oktober 2014

BIVERKNINGAR!!!...läs det för vad det är.

Av cija - 3 oktober 2014 16:25

Dessa j#¤%%a biverkningar av cellgifterna!!


Läs det för vad det är...skrivet både med lite irritation, deppighet men också med en viss ironi!


*Naglar som ömmar...o dom ska väl snart ramla av så man får mer ont när man stöter till något.

Vet ni hur jobbigt det är att skriva på tangentbord med ömma naglar på fingrarna?? Inget man tänker på i normala fall. Och tånaglarna sen då? Strumpor kan också göra ont....


*Ont i kroppen...med en smärta som flyttar sig runt överallt. Den är Pain From Hell....trodde aldrig man kunde ha så ont. Föda barn är en baggis mot detta!!!!
Att inte kunna vara stilla när det är igång är jobbigt. Och tårarna kommer så ont det gör.


*Man får lära sig att rejäla smärtstillande behövs....gärna lite mer än mest! Till slut vet man knappt vilka mediciner man tar så nu får man skriva upp på lista. Fattas bara jag ska sätta in vätskelista och urinmätning på mig själv också!!


*Knä som viker sig när dom tycker det är dags...gärna om man får för sig att man ska gå en runda!!


*Smaklökarna har passerat bäst-före-datum. Ju starkare smak ju bättre...slutar med att resten av familjen snart skriker om jag ska krydda maten!!
 Jag säger "maten smakar inget" medans resten av familjen rusar till vattenkranen!!!


*Jag har snart avancerat från att vinna VM i Vila till att även vinna OS i samma gren!


*Svamp både här och där....det möget växer utmärkt även på huden så slemhinnorna är inte dom enda drabbade!!


*Feber som kommer och går. Hade önskat den gått iväg helt men nehe, den tittar fram i ett! Och febern bankar en i backen när den kommer!!


*Minnesluckor börjar komma. Kanske lite av smärtstillande med men de värsta är att jag vet att jag har dom.....jag som brukar ha full koll utan minnesluckor!!!


*Torr hud. Ser snart ut som ett skröpligt russin i huden och har förstått vidden att smörja in sig. Har aldrig varit så insmord som jag numera är.


*Torra slemhinnor....i näsan...munnen...o tja, nertill. Man har numera lärt sig använda nässalva och munsalva....fattas bara öronsalva men tro mig....det kommer säkert!!!! En dag halkar jag väl av stolen när jag sätter mig för jag är så insmord med krämer och oljor.


*Infektionsrisk. små barn=stor infektionsrisk....affärer är inte så bra heller....inget folk är bra att träffa. Möjligen familjen...ibland!!


*Ingen vettig känsel under fötterna. Är som om fotsulorna liksom sover. Blir problem när man ska gå samtidigt som knäna också tycker de ska vika sig!! Tror 17 folk glodde på mig på stan när ja var där o vände idag. Funderade på att slita av mig mössan och visa alla tänderna....med det blodiga tandköttet!! MOHAHA!!!


*Tandkött som blöder så fort man bara viftar med en tandborste. Man konstaterar att tandkrämen är röd och inte längre vit som den var när jag stoppa in den i munnen!!


*Ögon som rinner trots dom är torra och med ögondroppar så ser jag ju inte ett smack!!


*Näsa som rinner...gärna vattenaktigt som man inte hinner torka. Känner mig sååå fräsch!!!


*Lymfvätska som vägrar lämna vissa ställen på kroppen. Är tydligen bättre att ge svullnad i armen än att bege sig till andra lymfkörtlar på kroppen! Framförallt är tummen ett perfekt samlingsmål för lymfvätska!! Gör ont av svullnaden.


*Magen får jag inte glömma. Bortsett från att den lever eget liv vad gäller toabesök och den biten går jag inte in på här MEN man ser gravid ut! Känns som om det var ett tag sedan jag såg under magen....men å andra sidan...vad är där att se?? JO.....


*...där är blåmärken av alla sprutor. Man kan göra olika figurer med hjälp av nålstick...glad mun denna veckan kanske?? Nästa vecka en stor fet blålila propp kanske? Eller så kan de börja blöda en stund efter jag tagit sprutan så trosorna får nya färgklickar!!


*Behåring....ja på skallen är ju de mesta väck. Hår på benen har jag aldrig haft men numera är ögonbryn, ögonfransar, bikinilinje o armhålor (ja och m.m) också i grymt bra "renrakat" skick. Vad händer då? Jo det blir vinter och jag kan inte visa upp mig i bikini nu när allt är så rent och fint!! Och de små pyttefjunen man har i fejset..dom försvann med. Näshåren med kan jag tillägga.


*Sjukhusbesök. Jag är snudd på mer på sjukhus nu än när jag jobbar. Och största fasan att hamna på isoleringen med antibiotikadropp.


Ja kära ni...jag kan göra listan längre.
Men nu ska jag gå och träna inför OS i VILA!!!
Kram på er och ha en bra fredag...

 
 
Ingen bild

Nettis

3 oktober 2014 17:22

Jag både fällde en tår och ett skratt när jag läste detta! Bra skrivet med humor och allvar. Kram

cija

3 oktober 2014 17:31

Tack:)

 
Annelie

Annelie

4 oktober 2014 12:16

Usch vilken hemsk & lång lista att ta sig igenom efter varje kur! Tur att alla helveten har ett slut så håll ut nästa vecka vänder det!
Mitt i allt det onda slipper vi iallafall oönskad hårväxt hihi har inte rakat bena på evigheter;)
Krya på dig<3

http://Plantin.bloggplatsen.se

cija

4 oktober 2014 13:38

Ja listan blev längre än jag trodde den skulle bli:O
Har du fått ömma hälar??
Kram

 
Ingen bild

Annelie

4 oktober 2014 17:12

Jo Jag har torra spruckna ömma fötter o mkt stela ömma leder/vrister som krånglar nu tyvärr men efter att gått lite brukar kroppen svara bättre men rinnsnuvan släpper ju aldrig taget som det verkar...

cija

5 oktober 2014 20:12

Aha du har med den där fräscha rinnsnuvan..utan att man egentligen ens är förkyld!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards