Direktlänk till inlägg 14 oktober 2014

MAKEN FÅR EN FLINTSKALLIG FRU

Av cija - 14 oktober 2014 22:26

Min make gifte sig med en kvinna med långt mörkt hår, svarta ögonfransar, mörkbruna ögonbryn, lagom vikt, 2 bröst, snabbtänkt, enormt bra minne och med full koll och så massor med energi.   

Nu står han där med en flintskallig fru som varken har ögonfransar eller ögonbryn. Som har ökat lite i vikt, bara har ett bröst, är aningen trögtänkt, har minne som fungerar ibland, oftast full koll men det börjar bli segare o segare (cytobrain visar sig mer o mer) och snart nada energi....ibland räcker det att jag gör ett besök hos någon o sen är jag helt slut (även om jag är nöjd så är jag ändå trött vilket är ännu mer frustrerande) o numera är rollatorn en vän o rullstol på ingång.   

Mina barn har fått en mamma som ofta är trött, inte har full koll på dagarna, haltar med rollator o snart ska ha rullstol. Men också en mamma som inte har planer på att ramla ihop och dö ifrån dom än och som ändå försöker finnas för dom så gott jag kan......jag är en envis mamma..   

Ibland vet man inte vem man gifter sig med har jag förstått.....i detta fallet gick allt så snabbt. Gifte mig frisk o när vi firade ett år som gifta hade jag cancer.

Man ska ta tillvara på livet mer än vad man gör när allt rullar i 190km/h.
Det vet vi alla men få tar tillvara på dessa tillfällena. Att gå ut och bara stanna upp, lyssna på fåglar, olika ljud (ja inte grannen då som ska klippa gräset var 48e timme o nästa 48e timme ska han trimma kanterna) som man annars inte lägger märke till.
Att krama om sina barn, en kompis o framförallt inte reta sig på småsaker som man kan göra när man är stressad.

Just nu lever jag som i en cancerbubbla. Jag är här och nu!
Framtiden är så skör och jag kan inte tänka så värst långt framåt. Framtiden finns men jag har svårt att se den för energin man har går åt till att överleva och för att finna lite glädje i tillvaron trots allt.
Jag kan skratta trots min cancer, jag vill inte gråta eller deppa ihop för det tar sådan energi.
Att skratta ger mig energi.

Kan dock säga att det finns gånger jag kan hålla mig för skratt, som när man mått vansinnigt illa o bett maken döda mig eller när man har Pain From Hell och vrider sig i plågorna osv.

Mitt sikte är att bli frisk, att kunna resa med mina barn o make, att kunna börja att jobba, att få mitt liv tillbaka!!!!!!!! Men vägen dit är lång, längre än jag hade trott.

Kram på er alla.

 
 
Annelie

Annelie

15 oktober 2014 09:47

Arma kvinna!!! Blir ledsen över dina ord för nu är du långt ner i dyngan men se det som tillfälligt för du vet hur du är o funkar i friskt tillstånd och dit är du på väg! Det kanske tar längre tid men låt det bara flyta på o försök hitta lite guldkorn som triggar dig. Jag ska försöka läsa bok igen, har inte gått så bra tidigare men har saknat det så o vill minnas det man läst hihi men nog är man trög i det mesta så det är inget påhitt på långa vägar!
Ta emot den hjälp du kan få o värna om bara det som är viktigast för dig o dina nära o kära.
Gällande cytohjärna så resonerar vi här gemma hellre tillfälligt cyto än för evigt psyko:D
Skickar massa styrkekramar till dig<3

http://Plantin.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards