Alla inlägg den 5 november 2014

Av cija - 5 november 2014 19:02

Har påbörjat att ta mediciner som ska tas dagen innan jag ska ha cytostatika (cellgifter) inför morgondagen.


Detta är mina sista cellgifter som jag ska få....förhoppningsvis sista för resten av hela livet!

Imorgon är det på dagen 6 månader sedan jag var på min mammografi där de upptäckte en aggressiv, snabbväxande 4 cm stor tumör!


Och jag minns när jag började mina cellgiftsbehandlingar och tänkte "18 veckor, 18 veckor"

Nu har jag snart dessa veckor bakom mig!! Snart är alla biverkningar ett minne blott hoppas jag. Är tyvärr bland dem få som har fått extrema och får extrema biverkningar!   


Och framför mig har jag strålning och antihormonpiller som ska skicka in mig i snabbt klimakterium på kemisk väg.


Men FUCK CANCER.........säger jag bara!!!!!

Av cija - 5 november 2014 15:12

Att jag fått cytobrain (cellgiftshjärna) är nu uppenbart ett faktum


Inget bröd uppe så jag beslutar mig för att hämta upp ett ur frysen.

Ser min tvätt som ska ner, tar den med mig o lägger i tvättkorgen, tar upp en del av den torra tvätten.

Kommer ut i köket och kommer på : BRÖD!!!


På väg ner till frysen tar jag med en del av sakerna som ska ner i förrådet, passar på att ta upp resten av tvätten. Kommer ut i köket och kommer på: BRÖD!!!


På väg ner till källaren tar jag med resten av sakerna som ska ner i förrådet, väl i källaren passar jag på att tömma avfuktaren och tar med katten upp från sonens rum.

Kommer ut i köket och kommer på : BRÖD!!!


Går ner i källaren o upprepar "bröd, röd, bröd" Och äntligen kommer jag tbx till köket med BRÖD!! Och kan äta frukost!!!

OCh jag som normalt har full koll och kan ha många bollar i luften....nu är jag tacksam om jag lyckas ha en kvar....

Av cija - 5 november 2014 13:09

Äntligen mådde jag lite bättre.

Benen är inte helt att lita på, fötterna gör lite ont fortfarande o det känns som om dom är runda undertill.


Men till GeKås skulle jag. Har sett så mycket fram emot detta. O på onsdagen kom klartecknet att jag inte är så grymt infektionskänslig för tillfället(sprutan verkar ju hjälpa).

Planerade in en chaufför, en som kunde köra min vagn o följa mig och så följde såklart utbytesstudenten med.


På vägen dit stannade vi och åt på Laxbutiken. Så gott....tyckte vi alla utom min son som valde att äta pannkakor istället för något med lax. Hans förlust   


Sen vidare till GeKås. Ingen kö. Fast det var längesedan jag var med om att där var kö.
Eller har jag bara lyckats vara där på rätt tider?


Köpte enligt min lista...o lite till såklart.
Så nu är lite julklappar fixade. Alltid något :)


Jag hade ingen mössa på skallen och inte heller peruk. Helt flintis o tänkte "undra hur många som kommer att glo"
Var inte så många o de som glodde var de kvinnor med slöjor. Hmm...de var nog avis på min bredbena jag ligger inne med nu....mohahaha

Shoppade en del hudvård. Letade som en tok efter en deo UTAN den där aluminiumet! Som det sägs så är det inte bra om ens deo innehåller aluminium. Det lite tragikomiska är att det är bara kvinnors deo som innehåller aluminium, inte männens. Bara en onödig ingrediens i kvinnors deo....för att totalt försöka stoppa all svett. Men var tar den då vägen? Hmm....in i bröstkörtlar o orsakar cancer, eller? Hmm....

Kom till underklädesavdelningen.....med ett bröst! Jahapp, inga bygelbh längre....då krympte urvalet en hel del.
Måste ha protesbh.....letade o letade. Så gmånga fina bh:ar men vad hjälper det när man fått bröstcancer?!

Hittade efter ett tag protesbh.....wow! Jag fick EN modell att välja på.   

Det kändes .....snöpigt på något vis. Kunde iaf fått 2 modeller o välja på.
Blev aningen nedstämd vid det tillfället.
Men hittade en ursnygg klänning som jag provade men nope, trots den inte såg så urringad ut så var de ändå för mycket för min kropp nu att ha den urringningen.
Då hittade jag iaf snygga tröjor!! :)


I slutet så sa mina ben att nu är det nog så jag fick ge mig. Hade gärna tittat mer bland damkläderna men det fick jag hoppa över.
Hamnade i kassan o när jag skulle betala tror jag nog att kassörskan ändå slagit in aaaalldeles för mycket pengar för varorna. Hade jag verkligen handlat för SÅ mycket???? :O


På vägen ut så fick jag stå framtill på vagnen för då gav benen mer vika än stöd. Så sonen körde vagnen, jag hejjade på och talade om att NU kommer han att få stora muskler   


Väl hemma var vi alla trötta men nöjda. Fast för min del var denna resa någonting jag verkligen såg som en stor utmaning för min del.

På torsdag sänks jag ner i cellgiftsträsket igen......förhoppningsvis för sista gången i hela mitt liv!!!




Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards