Direktlänk till inlägg 18 november 2014

FATTIG KOMMUN FÅR BÖRJA TIGGA......O DE GAV MIG EN NY MAN!!!

Av cija - 18 november 2014 12:03

Ja så kan man nog sammafatta den kommunen jag tillhör iaf!


Jag har fått hjälp med lite hjälpmedel via arbetsterapeut/sjukgymnast och de var urgulliga och hjälpsamma.

För detta skulle jag få hem en räkning på 400 kr och det var inga konstigheter!


Det gick en tid så fick jag ett, i mina ögon, ett konstigt papper där jag skulle fylla i massa konstiga uppgifter.

Som ex kostnader i mitt hus, räntor, om jag har god man, mat, flerfamiljshus, enfamiljshus o jag vet inte allt....

Detta kändes som att kommunen omyndigförklarade mig eller snudd på dödförklarade mig.

 

Jag ringde upp dom och pratade med en smått aggressiv kvinna som berättade utan uppehåll att enligt dessa o dessa regler så måste detta o detta skrivas....för aaaaaannars kunde inte kommunen beräkna att jag skulle betala 400 kr!!!!! Va???

 

Till slut frågade jag om avgiften ändras om jag bor i enfamiljshus eller flerfamiljshus och fick svaret att nej, det gjorde den inte!

Så om jag struntar i att betala så får jag ingen räkning för de inte kan beräkna det då? Jo, då skulle jag ändå få en räkning på 400 kr!!! Men bestäm er tänkte jag!!
Nu blev jag snudd på ännu snurrigare....men beslöt mig för att strunta i att skicka in det där pappret och vill de ha pengar så får de skicka en räkning!!!

Idag kom en avgiftsberäkning och det var i sig helt ok....MEN de har gett mig en NY man i mitt hushåll!!!!!!!
Där stod min exmakes namn+personnummer och att han bor i mitt hushåll!!!! Är bara sådär 9 år sedan vi skilde oss.....!!! Och jag är dessutom omgift sedan snart två år!!!

Inkomsten var enbart min iaf....så uppenbart så bidrar inte min "nygamla" make med någon inkomst enligt kommunen!?   


Jag ringde kommunen och fick en annan kvinna på tråden. Hon berättar att kommunen inte har uppdaterat dessa listor sedan 1999!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men alla avlidna då?...Jo dem får de upp att de är avlidna....

Jag har full förståelse att de kan bli fel oom ett par nyligen skilt sig....men efter 9 ÅR!!!!


Tänk nu om min nuvarande varit sjukligt svartsjuk och misshandlat mig för att han såg att kommunen skrivit min exmake som boende i mitt hushåll och ansett att det var jag som uppgett detta!!!! Hade kunnat bli hemska följder!!!!
Eller hur skulle det kännas att en man som varit hemsk o man skilt sig och så flyttar kommunen in honom igen i ens bo???? Huuuuu.......


Jag fick kontakt med chefen och jag gav honom rådet att han kunde väl sitta mellan jul och nyår och uppdatera listorna   


Så jag tror denna kommun behöver sätta sig och tigga ihop pengar så de kan köpa ett vettigt system och sluta flytta in folk till varandra!   




 
 
sara

sara

18 november 2014 14:08

En gömt när jag var tvungen att söka ekonomiskt bistånd för länge sen på soc då hade jag helt plötsligt varit gift enligt deras papper.... ehh va? Hade aldrig nånsin varit gift ellet ens i närheten då så det tyckte jag var spännande ;)

http://jaktenpaplusset.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Cija

18 november 2014 20:34

Fler tokiga kommuner? ;)
Då fick du en man och jag har fått två....vet inte vilket som kan vara värst :D :D

 
sara

sara

18 november 2014 20:36

Haha jaaa jag vet inte, att ha två kanske ;) ;). Blir så mkt att hålla reda på då ;)

http://jaktenpaplusset.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards