Direktlänk till inlägg 22 november 2014

3 NYA TATUERINGAR .... OCH MODELL!!!

Av cija - 22 november 2014 11:27

Nu börjar nästa steg i min obokade cancer-resa.

Strålningen!


Det ska ske i Lund.

Jag blev fotograferad på röntgen.....snyggt foto...flintis o trött! Tror de sökte någon modell och jag tror helt klart att jag får första tjing på ett modellkontrakt....eller kanske inte!  

Nåväl, jag är inte den enda som blir forograferad där.


Jag fick tre nya tatueringar också....en mitt på framsidan och en på var sida. Den ena gjorde ont för de prickade ett kärl...AOOOOO....
De ritade på mig, satte dit tråd, mätte, tejpade fast tråden och mätte igen....satte en kamera på mig med....

Sen tog de massa bilder på min kropp där jag låg där dekorerad!!
Jag undrar om man kan få ha storhetsvansinne och fråga om man kan få bilderna förstorade!??? Mohahaha,....  

Försökte få mina nya tatueringar i färger men de hade bara svart.....kasst ju .....  

Tror jag ska bidra med lite andra färger :D


Bilder togs och jag klarade andningen galant. Var den jag varit mest brydd för. Nu ska massa läkare o fysiker(?) kolla på bilder och min andning....och sen bedöms strålning och den 2 dec är det dags för mig att komma dit!


 

Hit ska jag gå många ggr.....

 

Korridoren jag ska vandra i för att komma till strålningsrummet....
Ser lite "dött" ut men där var en hel patienter som väntade men jag valde att inte fotografera dessa utan tog denna bild som inte fanns folk på.

 
 
Annelie

Annelie

22 november 2014 13:35

Halloj! Välkommen till Lund hihi men är man där varje dag så känns det nästan som sitt andra hem o hoppas dina prover blir bra. Jag förstår mig inte på ditt andningstest, vad är det? Andas måste man ju de 3-4 min det tar att strålas;) hihi men när du väl är igång går det fort. Kram kram

http://Plantin.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Cija

22 november 2014 14:46

Det är vänster bröst som jag hade tumören i så det är den sidan som ska strålas. För att undvika strålningsskador så långt man kan så görs en andningsCT innan. Där jag måste dra in andan för att annars strålas det liksom inte. Hade inte behövt det om det varit på andra sidan.
Så det kommer att finnas en röst som säger när jag ska andas in och ut. Detta fick jag träna på igår, var brydd över det men det fungerade bättre än jag trodde :)
Vilken apparat har du? Jag ska ha nummer två.
Kanske vi ses där....:)
Kramen

 
Ingen bild

Cija

22 november 2014 14:47

Får lägga till att det är för att det är på sidan man har hjärtat på som man gör detta med andningen.

 
natalia

natalia

22 november 2014 15:43

Så kul att du kikade in på min blogg, kul om vi får sånndär bra kontakt som jag har med alla andra mina läsare <3

Visst är det härligt med julmusik ;)

Ska läsa lite på din blogg nu så jag lär känna dig lite mer!

Kram!

http://nattis98.bloggplatsen.se

cija

22 november 2014 18:28

Ja jag har spelat julmusik hela dagen till mina söners fasa när de kom hit....."redan, mamma"? :)

Ska kika in på din blogg emellanåt :)

kram

 
Annelie

Annelie

22 november 2014 18:21

Tack Cija! Nu har jag fått lära mig nåt nytt igen;) hihi
Jag har på höger bröst så därav "vanlig" strålning i rum 6 och på tis är det sista gången, helt otroligt fort har det gått.
Kram kram

http://Plantin.bloggplatsen.se

cija

22 november 2014 18:27

Då hinner du avsluta ditt precis innan jag börjar med mitt :O
Minns när jag började med cyto o tänkte att det är sååå lång tid till sista o nu är det förbi (inte biverkningarna men väl det andra).
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards