Alla inlägg den 18 december 2014

Av cija - 18 december 2014 20:38

Idag var det dags för mig att få Herceptinet på onkologen här på orten. Ssk var trevlkig och glad men aningen fumlig. Detta var inte så bra med tanke på att jag är nålrädd....
 En kompis var med mig och skulle vara stöd men var kanske inte det bästa stödet när hon ser nålen och utbrister: "jäklar va den var stor"!
Hahaha.....tur jag redan sett den så jag vet att den är en grovare nål än de man normalt ser.
Nåväl...hon var bättre stöd när hon inte såg nålen ....Tack o lov   

Sköterskan tryckte på venporten...kände...klämde...tryckte...klämde...kä
nde...tryckte mer...fasen va de gjorde ont till slut. AJ!!!

Aldrig varit med om att någon behövt trycka och klämma så mycket då alla de andra ssk känt porten direkt o vet vart de ska sticka.

När hon sen skulle sticka stack hon fel.....DET GJORDE GRUVLIGT O HELVETISKT ONT!!
Så pass ont så tårarna o svett kom, hjärnan slocknade o världen försvann.


Spruträdd är jag redan innan.....kan inte säga att detta gjorde det bättre.
När jag vaknat till sans igen så sa jag att nån annan får sticka mig och så blev det!

Kan inte påstå att jag kände mig "kaxigast i stan" efter den behandlingen. Tur någon annan kunde fixa det. Ikväll är det rätt så svullet över porten och jag misstänker att det är för att den sköterskan skulle trycka o klämma i flera minuter!


 

Av cija - 18 december 2014 20:25

Julbord idag på patienthotellet. Så gott det var :)
Bilderna talar för sig själv....   



     

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards