Direktlänk till inlägg 21 december 2014

ÅRSTIDER I LUND....

Av cija - 21 december 2014 18:25

Nu har jag snart varit i Lund i en månad.


Har upptäckt att på denna ort finns det som överallt annars såklart 4 årstider:

1. Mulet och grått

2.Duggregn och lite pinande snålblåst

3.Rätt mycket regnskurar och vind som gärna vänder paraplyer för folk

4. Störtregn som kommer och går i ett vissa dagar.

Jag tror att vädret på hemmaplan är mycket bättre än här.....känns så just nu iaf   


Idag var det strålning och jag har blivit grymt röd på ett ställe nu. Kliar o liksom små blåsor. Gör inte så ont...än!

Har fått börja med kortisonsalva o hoppas det ska hjälpa.

Kanske ska jag se om jag kan få tag på kamomill-tepåsar, våta dem o lägga dem på där det är rött....någon sa att det kan svalka o vara bra.

Har varit ute på en promenad idag men musik i öronen.  Maken hade med mina gympaskor hit igår och de är lite mjukare för mina fötter :)

Hade besök idag av en kusin. Det var trevligt. Fick en julklapp också bestående av Noblesse o Daim....mums!!!  


I övrigt har dagen varit rysligt lugn.


 
 
Annelie

Annelie

21 december 2014 21:56

Vilka goda julklappar du får Cija:D själv har jag mumsat skumtomtar i massor;)
Du är så duktig som kämpar på och hoppas kortisonet hjälper mot dina biverkningar,
Det är svårt att ha skor på sig nu när naglarna sviker men håller med att gympadojor samt mina mjuka gummistövlar gör minst ont.
Ps gällande dagens motion så fick jag kämpa men jag hade precis som du en seg start på dryga km innan benen kollapsa, men det bliiiir bättre o bättre.
Musik i örona peppar o får en att tänka på annat än just ha ont. Nu blir det sova som gäller, sussa gott :)
GodNattKramar

http://Plantin.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards