Alla inlägg den 29 januari 2015

Av cija - 29 januari 2015 21:31

Vaknade på natten till lördagen och kände att allt snurrade!
Somnade om och vaknade ett par timmar senare för att gå upp.


Det fungerade inte så bra för jag var så yr så jag slog närapå en kullerbytta ut ur sängen, blev liggandes på golvet och kunde inte komma upp.


Maken for ur sängen och kom fram till mig, jag försökte fokusera på honom men enligt honom så for mina ögon bara från höger till vänster hela tiden!
Kändes väldigt obehagligt.  


Försökte ta mig upp men allt bara snurrade.

Jag tänkte att nu har jag fått en hjärntumör!!!


Maken fick upp mig så jag kunde lägga mig och allt snurrade......


Var snurrigt hela dagen så jag kunde inte göra det jag tänkt först men mot kvällen la sig yrseln lite.

Men då varvades den med huvudvärk.


Nu är yrseln borta men det tog några dygn men huvudvärken kommer och går fortfarande.

Av cija - 29 januari 2015 21:00

Tog hela högen med ungdomar och begav oss till Tropikariet i Helsingborg.

För vår utbytesstudent var det extra spännande att upptäcka att fladdermössen flög runt henne, att lemurerna sprang runt henne och att få stoppa ner händerna till fiskar som äter en ren   

Inne hos lemurerna var det lite turbulent. Det var 6 lemurkillar som hade lite extra hormoner i kroppen vid det tillfället så det var lite bråk. Personal fick vara där inne hela tiden. Och ägaren till Tropikariet är den som fångar in djuren när de ska märkas/undersökas osv så han kom in där när vi var där och oj, det märktes tydligt att lemurerna genast blev på sin vakt och kom av sig i sina smågnabbanden.   

Nere i akvariedelen såg man massa fina fiskar :)
Små apor som rusar omkring lite här och var....sååå söta dom är!  

Självklart så får man inte heller röra djuren men titta får man och det händer att en lemur eller apa använder en som en liten språngbräda när de rusar runt.....men det får man bjuda på. Viktigast är att inte röra dem!


Jag är så glad att detta ställe finns. Har varit här mycket med barnen när de var yngre och de fick snabbt lära sig om djuren och visa dem respekt.
Och så finns det en liten lekhörna för barn och denna provade mina barn på även denna ggn....dock storlek stora nu :)



Tagit upp huvan för säkerhets skull :) 

Att stoppa ner handen till fiskarna gick sådär....sonen fick hjälpa den stackars flickan :)

 
Jag kan klättra....jag kan klättra....  



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards