Alla inlägg den 11 februari 2015

Av cija - 11 februari 2015 19:48

Idag blev det besök på sjukhuset men det var inget av allvarligare art idag.
Imorgon bär det av till Lund.....det är då jag är nervös för vad röntgen ska visa, vad läkaren ska säga och ja, allt såntdär!!


När jag kom hem från sjukhuset så ville min katt komma in innan jag hade öppnat dörren och ville ha mat direkt! Jag la upp mat till honom!

Till saken hör då att FÖRRA veckan var Whiskas det bästa man kunde äta om man var katt....det är det uppenbart INTE denna veckan!!
Så nu LIDER man när man som katt får whiskas!

Man ger matte lidande blick och så fort man hör matte närma sig köket så ser man till att rusa dit....oavsett var blomkrukorna och mattorna hamnar!!


Men matte vägrar ge sin katt någonting annat för hon tycker han kan äta upp whiskas-maten som hon lagt i skålen!

Vad gör man då om man är katt????
Jo man snor mattes pålägg från hennes macka när hon vänder ryggen till!
Sen lägger man sig raklång över ett bord och ser mer eller mindre död ut!

Det hela slutar med att matte till slut ger sig och ger sin katt någonting annat....som inte heller dög!!!   


Nåja får se hur det avlöper innan natten anländer.


Vi andra åt file med currygrädde och banan till middag och till detta hade vi ris :)

Av cija - 11 februari 2015 19:40

Jag har fått överta en dator av min ena son.

Det var snällt.

Nu skulle jag då försöka starta den också vilket gick bra ända tills jag skulle skriva för då fungerade ingenting.  


Fick mixtra och greja och ta hjälp av min utbytesstudent som bor här. Fast hon blev eld och lågor och ville fixa det helt själv.....men jag ville ju också fixa.....  


Sen kom nästa problem!!!

VAD ÄR DET FÖR ETT TANGENTBORD jag fått av sonen???????????????


Det LYSTE bokstäver i grön neon om dom!!!! Hur kan folk skriva med såna???


Och bokstäver vet jag inte om jag kan kalla alla för vissa bokstäver har jag då inte sett i det teckensnittet förr.

Blev jättekonstigt att skriva på det och jag blev helt fixerad att leta upp bokstäverna på det fast jag kan de flesta utan egentligen behöva kika på tangentbordet.  


 

Av cija - 11 februari 2015 19:35

Och så kom den där Dagen D....eller Kvällen D kanske jag ska kalla den. Hade ju som vanligt feber på morgonen.


Skulle ta tempen som vanligt och var så inställd på att ha feber som jag haft nu i närapå 3 veckor.

Men

Men

MEN DET VAR INGEN FEBER!!!!

Det var 37 grader prick!!!


Jag var tvungen att ta tempen igen för att vara säker.....jo....37 även denna gången!!!  


Så otroligt lättad jag blev, så pass så jag började gråta! Så löjlig man kan bli för febern går ner......men jag fick sånt hopp.


Andningen är kass så än är det inte över men jag har ändå fått litet ljus i tunneln som jag innerligt ska hoppas bli större och större.


Kanske kanske kanske.......


Av cija - 11 februari 2015 19:31

Jahapp, så kommer nu den där omtalade filmen att visas på bio på fredag den 13:e.


Jag var lite nyfiken och gick ut o kollade på den närmaste bion för mig. Där var några få platser kvar längst fram.
Oj vad folk har bokat!


Med tanke på hur många män som klagat över dessa böcker (även en del kvinnor) så tror jag ändå att det kommer att vara en hel del män på biografen   


Men för min del.....jag ska undvika stora folksamlingar så länge jag har strålskadan i lungan. Så för min del får jag vänta på tills filmen kommer på DVD!


Kanske inte så kul men jag får plöja igenom boken igen   

Av cija - 11 februari 2015 19:23

Så blev det mer bakslag.


Febern vägrade ge med sig och höll sig fast. Andningen är hemsk och det är jobbigt att andas :O
Det tar oerhört med energi att försöka få in syre.

Är som om man håller för näsan och har ett smalt sugrör i munnen och kan bara få in luft genom det.....jag lovar....det är JOBBIGT!!!!

Jag fick kontakt med läkare i Lund och det beslutades att jag skulle fortsätta med samma antal piller kortison tills jag ska till Lund på torsdag.


Svårt att komma till ro på kvällar och nätter.....svettas....frysa.....svettas....snurra rundor i sängen.....svettas lite till....hungrig....frysa.....häcka på facebook.....o vips så är det morgon och jag ska upp och ta mediciner.....


 

Här är morgondosen av mediciner.......


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards