Alla inlägg den 14 februari 2015

Av cija - 14 februari 2015 18:14


Just nu känner jag mig som en kortison-gam!!!

Inte efter kortison men efter KAKOR!!! Choklad!!! Godis!!! Mer kakor!!!


Vad är det som händer i min kropp???

Folk säger att det är av kortisonet (har det mot min strålskada i lungan) man får denna hunger men detta börjar bli störtlöjligt!! Man blir även aktiv av kortisonet och jo, det kan jag ju bekräfta....det också...och på nattetid!! Puh!


Vaknade 2 igårnatt, hungrig, såg i princip nybakade kolakakor dansa förbi mina ögon.


När min katt är hungrig rusar han till köket så fort någon i huset rör på sig!!

Jag hade lust att göra likadant och tänkte att om någon snart går upp så ska jag rusa till köket o ÄTA! Kunde gå upp och äta mitt i natten men jag ville försöka hålla ätandet till dagtid!


Klockan tickade och så kom den där sekunden som jag hörde någon var i köket!

MEN VAD HÄNDE DÅ?????

Jo, DÅ somnade jag!!!!!!  

VAR är rättvisan!!??

Vaknade 1,5 timme senare och då var det ingen hemma   


Gick upp och åt frukost o tog alla mediciner o injektioner.

Men sen spelade det ingen roll vad jag försökte tänka på för det var KOLAKAKOR jag skulle HA!!!

Så det blev o baka sådana. En hel plåt med kakor och jag åt!!!  

.....struntade fullständigt i allt annat bara jag fick kakorna!
Är en jättekonstig känsla....åt dem för säkerhetsskull till lunch också........med lätt illamående som resultat!

Men min kropp var fullt nöjd och resten av dagen ville jag inte ha mer kakor eller något sött alls.


Kortisonet är en konstig sak men det viktiga är att den tar bort min skada på lungan.
Måtte nedtrappningen nu fungera så jag kan slippa mer kortison och slippa kasta mig över kakbak till frukost!

  

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards