Direktlänk till inlägg 25 mars 2015

LANZAROTE o FUERTEVENTURA

Av cija - 25 mars 2015 13:21

I fjol fick vi avboka resor på löpande band kändes det som.

Först resan till Australien för att jag fick proppar i lungorna. Sedan den bokade resan till Lanzarote där vi skulle fira min 50-årsdag.

Men nu så.......6 månader senare så blev resan av   .
Knappt vi trodde den skulle bli av då jag haft så mycket motgångar i denna cancer-resa (som jag inte ens bokat)!

Men vi kom iväg. Vi hade valt charter o ett hotell där jag o maken tillbringade även vår bröllopsresa. Så vi trodde iaf att vi visste vad som väntade oss och vi hade positivt minne av resan.

MEN där hade vi fel.

För två år sedan var de flesta barnfamiljer vid barnavdelningen. Vid de andra poolerna var där några få barn (mest bebisar) o såklart deras föräldrar :)

Serveringspersonalen var trevlig, inga problem med någonting....lite högt i matsalen vad gäller ljudnivån redan förra ggn pga barn men inte så det var så störande.

Denna ggn: MASSOR av barnfamiljer som var överallt.....föräldrar som spelade rugbyboll i poolen o lät sina barn gräva i rabatter, köra sparkstötting mellan alla solstolar(vilket gjorde det svårare för mig att gå där alls då min balans inte är ok), tjuta och vråla i matsalen ( o då menar jag inte bebisar utan äldre barn), ha med sig barnvagnar in på restaurangen trots det fanns P-plats för dem utanför, matrester på marken där det samlades duvor. Och dessa duvor kunde även landa mitt på ens tallrik om man inte passade den.   

Serveringsparsonalen var överlag ok men var så stressade så de glömde att komma med drickan man beställt ibland.

Barnavdelning fanns även denna ggn men där var det tunnsått med barn trots den var ännu finare än förra ggn vi var där.

Hade vi vetat att detta hotell förvandlats till enbart familjehotell hade vi inte åkt dit igen och det är trist att det inte framkommer i Solresors katalog att det är så!


Hittade dock en pool och några solstolar runt den på ett ställe. Där var det INHÄGNAT!!!!
Och en stor skylt "ADULTS ONLY"
Så där kunde man få lite lugn o ro. Man kunde också ligga och titta på alla hotellfönster för havet såg man inte. Och så kunde man få veta hur det kändes att vara instängd som ett djur på zoo....för att få lite lugn o ro.       

Jag har inget emot barn men väljer jag ett hotell som ska ge lugn o ro enligt katalogen så ska det inte ge mig känslan av att jobba med massa bortskämda barn!!
Jag har rest med mina barn då de var små....de har dock aldrig betett sig så illa som många av dagens barn tillåts göra. MEN vi har alltid valt hotell där vi vet är mycket barn och mer barnvänligt!

Vi var även på Fuerteventura en dag. Jag har varit där för 30 år sedan och uj, vad det har förvandlats och förstörts av turismen. Men så är det ju i princip allid....på gott o på ont....


Men i övrigt var det rätt ok där. Dock inte 5 stjärnigt som det framhålls i katalogen.
Men vi är i det stora hela nöjda med resan men nästa ggn blir det ett hotell där vi kan försäkra oss om att få lugn o ro :)
Och så fick vi även se en karneval....  


 


 

choklad är gott :)

 

 

Spela är kul :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards