Alla inlägg den 25 maj 2015

Av cija - 25 maj 2015 14:46

Efter en vecka utan div sjukhusbesök så hade jag vant mig av med dessa men nu sätter det igång igen.

Så idag var det att åka sjukresa till sjukhuset. In var inga problem.


Men hem!! Jag undrar hur personalen i Senegal tänker....för det är dit man ringer när man ska boka bil.

Först kom taxin lite sent men det var ok för min del då jag inte hade någon tid att passa.

För min del var det ok med det jag beställt. Framsäte (är grymt illamående i bil) och liten bil.
När jag kommer till bilen så sitter en ung kille redan i baksätet. Han har rullstol som taxichauffören baxat in i bagaget. Nu skulle min rollator också in OCH dessutom hade de i Senegal bokan in ytterligare en kund som också hade rollator!!!!

Hur många rollatorer och rullstolar tror de att det får plats i de svenska SMÅ taxibilarna???????  


Damen vi skulle hämta fick såklart vänta på en ny bil.

Så onödigt med tanke på att vi alla tre sagt vad vi hade för hjälpmedel......

Så fick vi fara med i taxin och tanka gas. För annars hade vi inte kommit så långt.   

Väl hemma så passade maken på att smita iväg till sina grejor så jag blev lämnad helt ensam. Inga barn, ingen utbytesstudent och inte ens en katt hemma.
Fast det är rätt mysigt det också emellanåt




Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards