Alla inlägg den 7 juni 2015

Av cija - 7 juni 2015 22:29

Nu har vi fått besked om kattens haka.

INGEN TUMÖR!!!!!
Detta var en bra nyhet för oss alla. Katten själv bryr sig inte så mycket som vi gör


Men det är en bakterier där. Detta har dock djur alltid men just nu har han lite för mycket av den varan.

Troligen en gren eller klo varit där o rivit till.

Men nu får han kortiosn Prednisolon.


Imorse skulle maken ge honom det men det gick inte så bra. Måste medge att jag inte kunde hålla mig för skratt när jag såg hur det gick till. Men beslöt mig för att ta katten och ge honom pillan så det var passé snabbt.

Vår lille enögda piratkatt ville ju bara ha MAAAAT!!!


I 4 veckor ska han ha kortisonet som trappas ner successivt.

Av cija - 7 juni 2015 22:15

Vaknade tidigt imorse och tänkte jag fick göra någon tyst aktivitet för att inte väcka resten av gänget!
De sover iofs alltid mycket längre än mig så jag hade inte behövt vara så snäll....  

Men så kom jag på..."jag kan testa ansiktsmask". Köpte ju några på GeKås så nu passade att testa en.


Kletade på geggan....eller vad det nu kan kallas...i fejset.
Kallt var det och jag kände mig rätt så kladdig i ansiktet....undra varför!?  

En pytteliten svag doft var där men det var ok, inget min näsa reagerade på...pust!


Läste på förpackningen: Skulle ha det i 25 minuter. SÅ länge????
Kunde inte ha glasögonen på mig då det var smet även på näsryggen så jag fick gå omkring i nästan blindo i 25 minuter.


Sen börja den stelna. Oupps, kunde ju inte ens le utan att det stramade.

Vad hade jag gett mig in på tänkte jag.


"Dra av masken sakta" stod det på förpackningen. Ja, det blev sakta, sakta....måste medge att skinnet fick emellanåt lite konstig form


Tvätta med ljummet vatten och nu så.....kändes ju rätt bra till slut. 
Detta får jag nog göra om en annan dag.

När min utbytesstudent vaknat la hon sin ansiktsmask.....hon blev svagt grön i ansiktet.
Men nu är vi fräscha båda två

 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards