Alla inlägg den 9 juni 2015

Av cija - 9 juni 2015 11:03

Var på mammografi av den friska boppisen och ultraljud på den opererade sidan igår.
Där är så knöligt på opererade sidan då det är väldigt illa sytt. Därför görs det ultraljud där.
Läkaren sa att det såg ok ut och det kändes skönt   
Där var inga farliga knölar i det redan knöliga ärret.....men däremot var där vätska ovanför ärret. Blev förvånad över det. Har sett att de svullnat och jag har ju fått mer ont men tänkte aldrig på att det skulle vara vätska. In med en nål och så tömdes det på närmare en halv deciliter. Gjorde inte ont där de stack för där är det utan känsel men de spände till lite.

Denna vätska ska sändas på analys och det är bra.
Blev iaf mindre smärta på det området efter detta.

Sen var det besök på en vårdcentral. Lämnade bajs-prov...hmm...men där var inget blod idag (typiskt när det kommer ofta annars)
Läkaren sa också att tarmarna tar en del stryk av cellgifter o strålning och det kan ta tid för dem att läka men med tanke på min bakgrund så blir det remiss till coloskopi.

Men nu såg vi att det var blod i urinen. Va?????
Ska kolla upp det igen om 10 dagar igen!!!

Togs nya blodprover och mitt Hb hade gått upp.
Det var jag glad förmen fundersam över att det kunde vända så snabbt.
Då skulle läkaren förklara vilket organ som kunde spela roll men han glömde det svenska ordet på det organet. Han och en sköterska försökte komma fram till vad det hette på svenska men nehe. (Jag stod och fnissade för mig själv och tänkte att det här kan ju bli lite kul).


Till slut petade han på mig, visade och sa "här har du njurar, här har du lever osv och vad har du då här?"
Jag svarade "Ont!"

Det var fel svar.....det rätta svaret var mjälten
Den hade tydligen med hb att göra....hur blev jag dock inte klok på :O

Så även om vissa saker nu är avklarade så känns det ändå som om jag hänger i luften på något sätt.....
Väntar på svar om vätskan...

Väntar på coloskopin....
Väntan på ettårsbesöket.....

Väntan som är en krypande oro hur man än gör....

Av cija - 9 juni 2015 10:59

Igår klarade jag av att kopiera text från min facebook-sida på min Iphone till en annan sida på facebook.


Det är ingen hejd på min otroliga stora tekniska kunnighet .....   

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards