Alla inlägg den 10 juni 2015

Av cija - 10 juni 2015 20:14

Och idag var det att komma till sjukhuset.

Pratade med sjukgymnast och gjorde div övningar. Rätt många övningar! Ska jag göra alla dom hemma varje dag så lär jag inte ens ha tid att gå på toa  
Men sen var det vattengympa i lagom varmt vatten.....det gillas!!!!!  

Lagom med rörelser för min del.

Och sen är det en stund fritt då man kan simma....bara flyta runt....eller jogga på botten.

Jag valde att ligga och bara flyta en bra stund och sen så blev det att simma........simma.....simma.....

Jag som tagit guldmagistern 3 ggr....nu lyckades jag simma 200 meter bröstsim och bara det var en stor bedrigt för mig! Kände mig rätt stolt när jag hasade mig ur vattnet.
In i duschen och när jag sen skulle torka mig har jag fått med mig en såndär handduk som är torktumlad och väldigt ny så det tog lång tid att torka.
Kunde ju gjort som Sven Melander i en filmsnutt där han ställde sig under hand-torken.
Tror det hade gått snabbare att torka då
 


Sen hemresa med sjukresor. Snacka om trött....somnade i taxin.
Måste vara kul o skjutsa på mig......ZZZZZZZZZZ....  

 

#vattengymnastik

#taxi

Av cija - 10 juni 2015 19:44

Nu har jag besökt....TANDLÄKAREN!!!!  

Visste att jag har ett hål under en lagning så denna måste fixas till.

När jag var barn gick jag till såndär Folktandvård som alla barn gick till vare sig de ville eller inte.  
Tandläkaren jag hade gjorde så jag fick hemsk tandläkarskräck!   
Grymt att man ens fick behandla barn på det viset som han gjorde!
Man var ju rädd bara man såg honom!!!

Minns fortfarande när han bl.a drog ut 2 tänder på mig utan att bedöva först!   
Fick aldrig bedövning någongång alls utan inställningen verkade vara att barn inte kan kunde känna smärta.

När jag efter många om och men senare kom till en privat tandläkare så tog det lång tid innan jag kunde gå dit utan ha ångest och mardrömmar innan.
Han gjorde så som tandläkare bör göra och jag har mycket att tacka honom för 

Tyvärr fick han sluta jobba och jag har nu en ny tandläkare.
Det är henne jag gick till nu. Är dock delvis rädd när jag ska dit trots jag varit hos henne en del under cytobehandlingen.....och hon är bra som tandläkare så det är inga problem så sett.
Ändå kommer den där gamla rädslan tillbaka.....framförallt när man vet att tanden ska lagas. Och dessa sprutor!!! Fast jag är ändå tacksam att det finns bedövning som man kan få.


Så innan jag skulle dit gick jag mest här hemma och bara lullade......väntade ut tiden tills det var dags.
Och besöket gick bra....trots rädslan.....fick extra bedövning för första tog inte som den skulle.


Men nu är tanden lagad med en bit plast.....o nu hoppas jag att den biten kan samsas med amalgamet som är kvar i resten av tanden (behövdes inte tas bort).


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards