Alla inlägg den 8 juli 2015

Av cija - 8 juli 2015 21:26

Idag var jag på marknad med en väninna. Regn och sol om vartannat.

Glömde rollatorn hemma! HUR kan man GLÖMMA sin rollator???


Så jag fick gå armkrok med en bekant och jag sa bestämt att vi fick gå försiktigt!
Men hon brydde sig tyvärr inte nämvärt.  

Höll på att fara i backen flertalet ggr då väninnan struntade i att ta det försiktigt med mig för hon var mer intresserad av hälsa på än den ena än den andre men vägrade ändå att släppa taget. Ena gången höll jag på att fara rakt i backen men en man fångade upp mig!


Jag är inte så glad för marknader för det är så mycket folk. Är ju faktiskt mindre folk på GeKås än vad det är på en marknad!! 


Men vi hann gå en liten runda. Jag köpte en ring och gräddbullar. En låda med de toppade som är doppade i kokos. Dessa är till min make. Kallas nog fjäsk HAHA

Själv valde jag de gammeldags utan kexbotten och utan kokos.

Träffade på Shanti Roney med och vi var ju bara "tvungna" att ta en gropie. Så otroligt vackra vi blev alla 3

 

 

 

Min snygga ring :)

 
Groupie med oss och Shanti
  

#Shantironey




Av cija - 8 juli 2015 20:44

Har unde rmin cancerresa stundom haft lust att anmäla vissa personer men för att jag ska anmäla så behövs det verkligen något allvarligt..........och detta skedde ju då igår.

Mådde grymt dåligt och tänkte att nej minsann....jag ska iaf försöka få till att hon inte ska kunna kränka fler...om det går att undvika!

Har pratat med hennes chef senare igår som tog det till sig och kommer att ha samtal med henne.
Chefen blev helt överrumplad och chockad av det jag berättade.
Hade ett långt och bra samtal med chefen.

Ssk hade kunnat sätta mig på en väntelista.  Men detta valde hon att inte göra!
Vad hon anser om onkologen är inget som jag som patient ska behöva höra.
Hon får inte neka mig en tid till VC.
Inte ssk som bestämmer ang sjukskrivning.
Ssk  valde också att inte lyssna när jag flera ggr sa att remiss är på väg.
osv osv

Det var bra att jag var ute i god tid, sa chefen.

Jag sa också att hon borde ringt tbx eller bett någon annan ringa efter samtalet då hon visste hur dåligt jag mådde....
för tänk om det nästa ggn är någon som tänker ta livet av sig o gör detta......
chefen höll med om att ssk borde tagit mer ansvar.

När chefen läste upp vad denna ssk skrivit i min journal kom jag av mig helt.
Hon hade ljugit där!!!!

Tänk vilken makt man kan utöva som ssk på en VC mot en patient som behöver hjälp!!
Lågt!!

Lögnen i journalen och hennes kränkande beteende i telefon gjorde att jag tog beslut att även ta detta med patientnämnden!

Har idag också försökt nå chefen på VC men det går inte. Man måste lämna
telefonnummer så de ringer upp vilket innebär att jag kan få den där ssk på halsen igen!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards