Alla inlägg den 10 juli 2015

Av cija - 10 juli 2015 12:48

Tog min varannandags-promenad imorse. Blir ibland att varannan dag blir överhoppad men jag försöker iaf gå varannan morgon. Lufsade runt i området en halvtimme. Lyssnade på fågelkvitter!
Rätt skönt att gå en runda på morgonen innan det är en massa väsen på folk.
Man träffar nästan bara på en och annan hundägare som promenerar med sina jyckar.


Jag försöker också gå utan rollator dessa morgnar för att träna mig. Är ju ingen som kan buffa till mig så jag har börjat stundom bli rätt bra balansmässigt.....men när jag går och ska vända mig om för att kolla något så är balansen ett minne blott.
Men träning ger färdighet.


När jag skulle gå över vägen i en korsning på gångbanan så kom en bil så fort och skulle svänga framför mig.....trots att föraren inte bara har gångbana framför sig utan har även lämna-företrädes-skylt också framför sig!
Det blev lite mycket för mig......bil i högre fart än den borde......jag halvvägs ut på vägen gående på gångbanan och så skulle jag försöka hoppa undan.
Detta gick ju såklart inte alls med mina ben och fötter så bilisten fick tvärnita och jag vinglade åt alla håll och kanter!!! Måste sett rätt dumt ut tänker jag nu i efterhand.
Dock ramlade jag inte.
Men innan jag hunnit samla ihop min kropp och mina tankar och allt man behöver samla ihop så hade den chauffören kört långt iväg. 


Hade jag kommit småjoggande med hörlurar på mig hade jag troligen blivit överkörd av bilisten!!!!!  


Nåja, lufsade hem och hann innanför dörren när regnet slog ner som en bomb ute.






Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards