Alla inlägg den 19 juli 2015

Av cija - 19 juli 2015 18:33

Kom hem ifrån helikopterturen igår och maken var trött och lite småsur (tar på krafterna att se frun åka helikopter  ).
Vi skulle åkt på grillfest men han låg i sängen och var inte alls intresserad så jag tänkte att då får han ju ligga där så åker jag själv. Fixade skjuts till grillfesten som hölls ute i skogen och flera av dem som var med är med i en dragracingklubb. Till saken hör också att maken inte träfffat någon av dessa personer innan vilket i sig ledde till det dråpliga denna kväll

Maken fick plötsligt ändå för sig att han skulle köra dit så han begav sig ut på orten han är uppväxt i.....men att hitta ute i skogen var kanske inte det allra enklaste.

Han kom fram till ett hus där det var många bilar, mycket folk, fint med lampor utanför och med livemusik som lät bra så han tog för givet att det var där jag var.

Han gick in för att leta efter mig. Folk var trevliga, där var även lite barn som sprang omkring, livemusiken var bra, allt var bra planerat där, lyktor och ljus snyggt placerade och det var även en brasa utanför där folk satt runt. Man kunde köpa drinkar odyl och då undrade maken för sig själv varför han inte fått veta detta av de som bjöd oss till festen!

Men någon fru såg han inte.....iallfall inte någon som var hans.

Men han såg att de flesta gick med blommor runt halsen, bastkjolar och musiken var reggae-inspirerad.
Dessutom pratade de flesta engelska och då kunde han ju passat på att träna sin engelska med när han ändå fick tillfälle

Dock tänkte han: -"Det här ser inte ut som folk som håller på med dragracing" och han letade vidare efter sin fru.....dock utan resultat.

Efter 1,5 timmar ringer han mig och då är jag på väg hem från den rätta festen.
Så han får köra hem han med. När han begav sig från "sin" fest så var den i full gång.

Hade vi andra vetat detta kunde ju vi med åkt dit och kikat lite, lyssnat på livemusik osv

Dock kom han hem utan blommor runt halsen och utan att vara iklädd bastkjol.

Idag har han inte lämnat tomtgränsen och det är kanske tur det....

Av cija - 19 juli 2015 14:08

Igår var jag och åkte helikopter. Det har jag velat göra i många år men aldrig blivit klar att göra det. Så när jag fylllde år och mina söner frågade vad jag önskade så sa jag en upplevelse.
Och då blev det denna helikoptertur.

Jag vägde minst så jag fick sitta bredvid piloten. Då såg man ju klart bäst också.
Vi var 4 stycken i helkoptern.
På med hörlurar och mic och sen for vi iväg. När man pratade i microfonen så hörde man sig själv vääääldigt tydligt....så tydligt så först trodde jag att det var fel på min mic.  


Ca 450 meter upp i luften.  Lagom för att kunna se både det ena och det andra. Flög över Bara, hela Malmö och sen tillbaka igen. Att flyga i flygplan har jag gjort och allt är så pyttelitet och sen är man ovanför molnen och flyger. Här fick man se så mycket mer. Vädret var perfekt.
Tittade jag uppåt kunde man se proppellern genom ett fönster.

Vad många hem som har swimmingpooler i Malmö    


 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards