Direktlänk till inlägg 31 juli 2015

HAR BLIVIT EN TORRIS!!!! :O

Av cija - 31 juli 2015 19:40

Ja det kan jag verkligen säga att jag har blivit.

I en period under cellgifterna var jag snustorr överallt på kroppen. Huden, slemhinnor osv.


Bara att gå och lägga sig innebar krämer på huden, mun-gel, lypsyl, ögongel, nässalva, olja på ärret....fick t.o.m smörja in min flint när jag var utan hår. Att torka sig efter toabesök var ett smärre sjå för att undvika att spricka i huden där.

När cellgifterna var förbi så hämtade kroppen sig någorlunda tillbaka.

Var rätt skönt det.


Vad händer då?
Jo då sattes jag ju in på de där antihormonerna som man ska käka ett antal år framåt.

Har gått igenom huvudvärk och yrsel för dessa. Har för "säkerhets skull" ökat några kilo i vikt med. Har fått en stor mage med (befruktad av antihormoner).
MEN nu har jag börjat bli en torris IGEN!!!!

Torr i håret, torr i ögonen (än så länge ingen mun-torka) men framförallt torr i huden.
Har testat lite olika krämer....testade t.o,m  att vara utan krämer alls men det kändes som om huden krymt på min kropp och att den tänkte spricka   


Idag var jag iväg och inhandlade en sorts olja på hälsokost. De hade inte testat den själva så jag fick gärna berätta sen vad jag tyckte.
Ska bli intressant. Testade lite på armen och man fick massera lite och sen sögs det in i huden.
Läste man kan ha några droppar i badvattnet med så nu får jag väl börja bada och låtsas att jag är på SPA


 

Ursäkta den kassa bilden men jag har inte den nyaste av alla webbkameror   

 
 
Annelie

Annelie

31 juli 2015 23:05

Håller med dig att huden krånglar från och till.
Funkar oljan bra tycker du?
När jag anv duscholja känns det kanonbra tills just det man svettas så jag fattar inte hur snabbt man kan gå från en torris till svettis:D
Önskar dig en fin helg<3

http://Plantin.bliggplatsen.se

cija

1 augusti 2015 10:26

Jag testade oljan igår och den var iaf lätt att smeta in. Blev som lite massage.
Idag känns det som att där är liksom olja på huden men att huden ändå känns torr. Men jag fortsätter att testa ett tag till :)
Hoppas du med får en fin helg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards