Alla inlägg den 2 augusti 2015

Av cija - 2 augusti 2015 19:22

Idag har jag varit med om att bidra med min del till en kalender för år 2016.

Kalendern innehåller bilder på enbart kvinnor som är bröstcancer-drabbade.

 

Det är en kalender vars intäkter kommer att gå till Lunds Universitet forskning för bröstcancer (Stina Oredssons team).


Alla involverade har arbetat ideellt med detta. Och mitt bidrag var att ställa upp som modell vilket för mig var vansinnigt roligt!

Dagen var helt ljuvligt och rolig med massa underbara skratt. Alla var så glad och positiva!


Började med att maken skjutsade mig till Salong Annika i Åkarp där jag blev friserad och även sminkad av en av tjejerna som hette Jacqueline och Michaela.
När jag började få håret kammat så tyckte jag plötsligt att jag såg ut som min mamma! VA? Nu helt plötsligt såg jag ut som henne  .

Förstår inte hur jag kan vara lik henne....kanske kan bero på släktskap!!????  

Men när jag var färdigfriserad och sminkad kände jag igen mig själv igen mer och mer.


Sen bar det iväg till Limhamn för att få bli klädd i de kläder jag skulle fotograferas i(de kom från Kvinnligt Under i Åkarp).
För min del var det en tankini(premiär för en sådan på min kropp), en sarong och ett par supersköna trosor under.

Blev fotograferad av en som hette Åsa Siller som verkligen visste vad hon gjorde...."ner med hakan", "titta på mig", "sänk blicken", "öppna munnen", "slappna av".
det där sista var det svåraste för jag blev ju full i skratt när jag skulle posera. Att le och sen öppna munnen LITE är inte heller de enklaste....prova gärna själv!

Sen när jag fick se bilderna så blev jag verkligen paff!!!! Var det verkligen jag!???? Wow, jag blev mållös och grymt imponerad av fotografen. Ja....jag blev imponerad över mig själv också om man nu får bli det i detta land!


Och vi hade alla tur med vädret så inget smink och inga frisyrer blev förstörda

 

På väg in i salongen för sminkning och frisering :)

 
Så här blev det.....
    
Så här såg det ut när man skulle fotograferas.

 
Testade att fotograferas innan det blev de "riktiga" bilderna.





Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards