Direktlänk till inlägg 3 augusti 2015

MITT LIVS FÖRSTA BLOGGTRÄFF

Av cija - 3 augusti 2015 09:52

I lördags var jag på mitt livs första bloggträff.  

Jag är inte så väldigt insatt i allt det där med bloggar så jag tog en chans när jag hamnade på Johannas sida, http://lifeofjohanna.se/, om en Bloggträff i Kristianstad.

Hade aldrig hört talas om bloggträffar. Vad gör man på en sådan?
Sitter och berömmer varandras bloggar?

Läser högt ur sin blogg för de andra? Hmm....det var inte utan att jag blev vansinnigt nyfiken.

Sedan min cancer anlände och jag har överlevt så här länge så tänker jag annorlunda och är inte så rädd för att prova lite nya saker.
Ibland saker jag länge velat göra men ändå dragit på (tex åka helikopter och cykla dressin) och även saker som är helt nya för mig. I detta fallet då en bloggträff.  

Tog kontakt med Johanna och hon visade sig vara en trevlig tjej med mycket positiv inställning.
Så vi mailade lite och sen var det liksom ett faktum att jag hade anmält mig.
Jag var lite brydd att jag var för gammal för jag trodde bara det var väldigt unga tjejer som anordnade sådant men så är inte fallet kan jag lova.
Snarare tvärtom...åldern är en baggis i det hela har jag blivit varse om och det gladde mig oerhört eftersom jag själv inte är åldersfixerad (men dock medveten om att många andra kan vara det).

Sonen skjutsade mig till träffen. Vi var sammanlagt 9 stycken tjejer, en söt liten bebbe och så Johannas sambo.

 

Vi åt god fika....såndär god fika som man inte ska ta mer av men ändå inte kan låta bli att ta en gång till av.   

Vi körde presentationer av var och en vilket var bra så man fick lite inblick vilka som var med.

Alla tjejerna var så positiva och glada. Måste medge att jag var så glad att jag hade anmält mig till detta för så kul jag hade.  

Vi fick alla prova på att vika en varsin bok. Detta var premiär för mig men jag blev mäkta glad för att jag lyckades få till det där hjärtat. Hade hjälp av Sara, https://ensarasblogg.wordpress.com/, med detta.

 

Så här blev mitt hjärta i boken   



Vi åt god mat som vi beställt ifrån https://www.facebook.com/RestaurangLaCucina?fref=ts.
Mycket gott och det var mycket mat!

Och så fick vi 4 stycken goodiebags. Där var massor av spännande saker och ting.

tänkte testa så mycket jag kan och skriva om det här på bloggen.

 
Jag provade 2 smaker av drickan som kom från  danone.se
Den röda var för söt för mig men den andre var helt ok. Jag är inte så glad för söta drycker men ville ändå prova.
Tog hem så maken med fick prova och han tyckte inte alls som mig för han gillade den röda bäst.


När vi väl avslutade denna dag/kväll så var det en trött fru som blev hämtad av sin make.
Hoppas så att det blir fler träffar och vem vet....en dag kanske jag kan fixa en jag med :)


    
Har testat menthos från Valora Trade.
Tuggade ett av deras tuggummi en stund med. Jag är inget för att tugga tuggummi men jag vill ändå prova och det var bra smak i dem coh smaken varade ett bra tag. Men till slut tyckte maken att jag tuggade för mycket.....  
Men karamellerna var supergoda....mums....


Vad var det mer för spännande som jag inte hunnit testa ännu?


Jo följande:
 
Intimprodukter från Ellen.se Har inte hunnit prova det ännu.


 
Ljus, örhänge, 20% rabatt och frisbee från Cronerts Guld

Öronhängena är superfina, ljuset luktar ljuvligt (Aloe water) och de har många fina smycken såg jag i broschyren.


Fick även:

Rengöringsmousse Vitamin E   + tidning dermoshop – 

Presentkort 200kr Caseapp caseapp –

Påse, armband och 20% rabatt på behandling Ruth & hildning ruthohilding –

Tvål fantastiskapresenter.se – 

Tvål  klockargardens- 

Presentkort smarta saker 50kr smartasaker – 

Ekologiskt Läppbalsam nakedlips – 

Te (jag älskar te!)  mightyleaf –

Solkräm  och solhatt + tidning yves-rocher –

Poster desenio – 

Tavla (tjusig) Mizcas-Tavel-Design – 

Smycke (var två silverteskedar i form av öronhängen) silveringrid –

Powerbank everstuff – 

Smycke julclaude –

Presentkort todiefor

Doftljus mytivoli




 
 
Sara

Sara

3 augusti 2015 18:02

Ni var så duktiga allihop fast ni hade en lite förvirrad lärare, men slutresultatet blev ju bra :)

http://ensarasblogg.wordpress.com

 
Vivi

Vivi

3 augusti 2015 19:45

Vilket fint inlägg, det var supertrevligt att träffa dig, du verkar vara så härlig med en sund inställning! Hejja dig! Kram

http://www.missvivis.se

cija

3 augusti 2015 20:56

Hej, tack så mycket.
Var superkul att träffa dig med. Hoppas vi alla kan ses igen :)
Kram

 
Mizca

Mizca

5 augusti 2015 18:12

Svar: Får hoppas det blir tillställning snart igen =)

http://www.mizca.se

cija

6 augusti 2015 10:05

Det hoppas jag med. Var ju så roligt :)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards