Direktlänk till inlägg 15 augusti 2015

BARNDOP+BLOCKERA INFART = OK??????

Av cija - 15 augusti 2015 19:23

Idag var jag ute och gick. Måste medge att jag verkligen känner mig duktig över att jag fixade så pass länge! Inte gått så långt sedan jag fick cancer.

Då fick jag ett sms av maken som kom hem men han kunde knappt köra in på vår uppfart då det mittemot står en bil parkerad som blockerar vår infart och dessutom står i fel färdriktning.

Maken gick ut och tog foto på Mercedesen 350 dt (dock är den reggad som en lastbil... :O) för att få regnumret.

Jag kommer hem och förstår att den som kör mercedesen känner den sura grannen med tanke på att de brukar uppmana sina gäster att blockera vår infart!!!! Jajamensan, vissa gamlingar har verkligen inget annat att göra!!!

Min yngsta hade satt en lapp på bilen där han skriver att de inte får stå där och att det kan  bli böter!
Denna lapp tar de bort men struntar fullständigt i att flytta bilen.

Nåja jag ringde iaf polisen då jag vill ha möjlighet att komma ut/in med bilen!
Polisen försöker då få tag på bilens ägare och ringer tillbaka till mig då de inte lyckas.
Jag säger att jag behöver kunna komma ut med bilen. De försöker då nå någon ANHÖRIG så som
frun för att komma i kontakt! Öh.......undra hur många i släkten de ska gå igenom?!

Och så plötsligt ser jag att de kommer folk till (en kvinna, en man och 2 barn) bilen och min misstanke att de som körde bilen kände
de sura grannarna blev bekräftat.

Jag gick iaf ut, lunkade fram till bilen, knackade och öppnade bildörren där mannen satt. Böjde mig ner och sa- "Hejsan, ska ni kanske köra iväg nu?"
Då far han ut ur bilen med hotfullt beteende och skriker "Vad fan har du med det att göra"
I samma ögonblick ser han polisbilen komma.
Då hoppa mannen in i sin bil igen och blev SÅ snäll och när polisen sa nåt så log han och sa att de skulle absolut flytta den för jag behövde komma ut med min bil.
Jag sa "men ni har ju stått där i flera timmar"
Han svarar med otrevlig röst att de har faktiskt varit på barndop!!

Så nu vet vi.....barndop....då kan man parkera hursomhelst....tydligen!!!

Trots bilen var parkerad mot trafiken så kunde de inte ge böter då den var på väg att flyttas.
Synd inte polisen kom tidigare!!!


Men jag är glad att de kom för annars hade mannen troligen slagit till mig för han visade ett
sånt beteende, var väldigt aggressiv och höjde handen när han for ur bilen!

 
Har tyvärr inte möjlighet att komma ut med min bil här. :(

 
 
Ingen bild

Mia

16 augusti 2015 09:15

Vilka idioter!!!!!😡

 
Cija

Cija

16 augusti 2015 13:45

Ja de har nog legitimation på det för de har ju uppenbart inget körkort eftersom de inte är medvetna om att man INTE får blockera någons uppfart! :(

http://cija.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards