Alla inlägg den 19 augusti 2015

Av cija - 19 augusti 2015 22:12

Valde att köpa lite glass när vi passerade torget i Kristianstad idag.

Självklart är det OTTO-glass då ju. Då får man väldigt mycket glass.  


Här valde vi bara 2 kulor var och min väninna valde till grädde och sylt.

Undra hur de sett ut om det varit hela 3 kulor???   


Jag orkade glassen men fick ge struten till de små gråsparvarna som trånade efter mat. Det gjorde jag med glädje  

Och vädret var både varmt och soligt så glassen var passande även vädermässigt ;)


 

Av cija - 19 augusti 2015 21:56

Var på bio med väninnan idag men även så var vi ute och åt på en asiatisk restaurang i Kristianstad.
Den heter Khai & Mui och jag kommer verkligen att besöka den igen.

Var ett väldigt fint ställe måste jag medge och jag gillade verkligen maten där.


Jag testade att göra min egen soppa med och kokte då lite nudlar till detta. Skulle ta foto men det kom jag på först när jag nästan ätit upp.   


Sen testade jag även dumplings och de ser du på bilden här....det är de där "knutorna" till vänster på tallriken.
Har ju haft en thailändsk utbytesstudent via YFU som berättade om dessa men vi tillagade aldrig sådana. Men nu har jag iaf provat den och de var helt ok.   

    

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards