Alla inlägg den 24 augusti 2015

Av cija - 24 augusti 2015 17:29

Bröllopsdag idag, blombudet ringde och så kom det en paket rosor till mig!
Det uppskattades.


Se och njut av de vackra rosorna jag fått.   


 


Av cija - 24 augusti 2015 16:53

Gick upp imorse och skulle äta frukost. Släppte in katten, kollade och kände igenom honom som jag brukar göra när jag släpper in honom. Detta mest för att försöka upptäcka eventuella fästingar.

Men då ser jag på hans ena sida ett sår. Men uurk....ser ju helläbbigt ut!
Han verkar inte ha ont alls utan är mer intresserad av att få äta.


Jag låter honoom äta och ringer veterinären.

Smärta? Nej det verkar inte så....mer hungrig!

Stort sår? Ja området är som en enkrona.

Bett? Kan vara så.

Böld? Vet inte men jag borde ju känt det på honom.
Finns inga tider idag....isåfall får det bli akuttid och då får ni vänta. Sätt på honom en tratt så han inte kan slicka på det (dock kan han utan problem klia på det) och tvätta det rent.

Och skicka bild på det så kan vi kika på det och sen hör vi av oss.


Så jag tog foto på såret medans katten var totalt ointresserad av både mig och kameran. Jag tvättade det rent och satte tratt på honom. Han tittade väldigt lidande på mig!!!


Jag ringde mina äldsta barn för att försäkra mig om att någon kunde köra honom ifall det behövdes då jag skulle iväg till sjukhuset.
Det var inga problem.

Jag hann ta mig in till Kristianstad då jag fick svar från veterinären. Såret behövs sys!!!
Ok, fick tag på sonen som kunde hämta katten efter jobb och fara iväg med honom!

2 timmar senare var jag hemma igen och då var katten lämnad på djursjukhuset.


Jag ringde dit och pratade med dem. Blodprover var tagna och de var bra!! Kändes bra så långt. Dee hade flera djur på kö som skulle "fixas" till och nu är min katt också i kön!

Bestämdes att jag ska hämta honom imorgon strax innan middag.

Så nu går man lite i orosmolnet.....men det ska nog bli bra.

De vet inte om det är ett bett, varit ett bett som sedan inflamerats och bildats böld eller om det är enbart en böld.
Men för mig är det viktigaste att det blir bra för min lille katt  


 




Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards