Alla inlägg den 25 augusti 2015

Av cija - 25 augusti 2015 19:25

Visst låter det lite hurtigt med en överskrift som säger "andra träningsveckan"?
Det låter som om jag börjat på gym och bära runt på hantlar, springa på ett löpband utan få frisk luft i lungorna eller lyfta massa skivstänger.

Men så är inte fallet för jag har inte tränat ett dugg på något gym!
Men idag är det min andra vecka som jag tränar på mitt arbete!! Jag arbetstränar alltså.  


Det gick bra idag med. Fick huvudvärk när jag gick ifrån jobbet men jag är nog lite spänd innan jag ska till jobbet!

Jag vill ju helst kasta mig över det hela och börja full tid direkt men en del av mig inser att gör jag det så kommer jag att ramla ner och måste backa.

Så trots allt är det bra att arbetsträna så man vänjer sig successivt att jobba OCH att fötterna tränas på att gå mer och mer!
Jag tror inte (skriver tror för det är så det känns nu) att det ska bli problem att börja jobba 25%  den 14 september. Däremot ska jag nog hålla där ett tag och sen successivt upp till 50%. Där behöver jag nog lägga lite mer tid misstänker jag.
Jag kan ha fel men det är så det känns nu!

Men jag är glad så länge det inte blir bakslag.. !

Av cija - 25 augusti 2015 17:08

Sov illa inatt för veterinären jag pratade med igår sa att de skulle ringa på kvällen. Det var i och för sig en väldigt seg och totalt ointresserad veterinär som jag pratade med. Hon lyssnade inte och jag fick hojta hallå några gånger för jag trodde hon lagt på luren.  
Men iallafall....jag skulle få samtal och idag klockan 11.30 kunde jag hämta honom.

Ingen ringde igårkväll och sen var där stängt och gick inte att få tag på dem. Dåligt när det ljugs!  
Jag ringde dit idag på morgonen.....för att få veta att INGET är gjort med honom än!   
Jag sa att jag hade fått besked att hämta honom 11.30
Men nu var det ändrat.....underbart med en veterinär som närapå sover i luren och svarar rent uppåt väggarna!!
Som tur var så var det en annan veterinär som skulle operera min lille katt!!  

Vid 13 ringer denna veterinär och berättar att det var mycket större än de först trott. Verkar som att något bitit eller rivit honom och sen har det inflammerat inåt (!) på något vis och då bildat en böld som i sin tur "exploderade" igår.  

Så nu är han rejält opererad....med dränage....rakad på stort område.....lindad om benen....insatt på antibiotika och smärtstillande.
Och så en tratt på huvudet men de hade nog tagit en storlek för stor hund för den var tokstor på honom.
Hemma tog jag fram den han hade sist och så klippte jag av en bit nylonstrumpa och trädde på honom så han inte i första hand kan klia där. Dagens outfit?!  

Imorgon ska jag ha behandling på sjukhuset så jag har redan nu bett ena sonen vara här med katten så han inte blir ensam så många timmar när han fortfarande är lite tagen efter operation och sövning.


Just i skrivandets stund har han somnat på bordet precis bredvid datorn där jag sitter.
Bara att hoppas det läker som det ska.....är ju lite rötmånad så jag måste medge att jag är lite orolig!

 

Den lille tratten räcker till min katt..... :)

 
Ena sonen och katten på väg ut från djursjukhuset.
 
Han är väldigt groggy men vägrar ligga ner
 

Som sagt .... tog ett tag innan jag fick honom att ligga ner och vila.

 

Dagens outfit.....


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards