Alla inlägg den 26 augusti 2015

Av cija - 26 augusti 2015 17:12

Så har det gått ett dygn sedan jag hämtade hem min katt.

Idag var jag på sista behandlingen på onkologen så ena sonen fick komma hem och vara katt-vakt.
Det hade gått si och så.
Sonen försökte få katten att gå på lådan men icke....han rusade till ytterdörren istället!

Så just nu är det ett dygn sedan han kissat men jag vet att han kan hålla sig mer än det så jag är inte jätteorolig än men har han inte kissat till imorgon så blir det att fara till veterinär igen.

 

Han har dock tagit sin medicin utan problem. Men jag har haft tur med denna katten. Aldrig varit några problem att ge honom mediciner då jag gör det själv. Håller någon annan honom eller försöker ge honom så fungerar det inte för då förvandlas katten till en ål och slingrar sig, spottar ut tabletterna osv 


Han är väldigt kelen och söker oerhört mycket kontakt OCH MAT!!!

Det första han ville ha igår var mat....mer mat och mycket mat!!! Jisses, jag fick portionera ut maten. Troligen har han inte ätit på sjukhuset för det inte var hans hem!!!!

Han gillade även de fina blommorna jag fått på bröllopsdagen! Framförallt de långa gröna stråna....de var goda att tugga på och roliga att jaga. Jag fick rädda blommorna genom att flytta dem!


Han har fått snygg outfit....en bit av mina stay-ups fick jag klippa till så han inte kommer åt att klia. Blev faktiskt riktigt lyckat med den. På det viset slipper han ha tratten hela tiden.

Såret ser bra ut och han har ingen feber så jag hoppas att det fortsätter så och han ser till att kissa!


 
Mitt älskade lilla knyte....så groggy....


 
Oerhört förälskad i blommorna

    
Är det mat nu????
 

Väntar på mat.....



Av cija - 26 augusti 2015 16:32

Idag var det sista dagen för behandling inne på onkologen.

SISTA!!!!

Kvar har jag sedan sjukgymnastbesök, kbt, vattengympa och bröstmottagningen. Men INGA fler behandlingar på onkologen!!!

Min sista behandling på onkologen....wow....varit där var tredje vecka sedan i 24 juli 2014.....nu är det över med det....förhoppningsvis för resten av mitt liv!!!!!! Behåller dock venporten ett tag då jag inte har obehag av den och som en liten konstig "livförsäkring". Sen känner jag inte för mer operationer just nu! Du kan se att den sitter ovanför höger bröst. Det är via den jag fått alla mina behandlingar.


Mina känslor är omtumlande och har så varit hela denna dagen.
Ena stunden gråter jag av lycka, nästa är jag förstummad över att jag lever.....snacka om höjd och dalar idag!!

Bjöd personalen på tårta. Det är de värda för de är oerhört empatiska och lyhörda! :)


Vill bara dela med mig av all min glädje till er alla


     


#underbartårta

#fuckcancer


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards