Alla inlägg den 27 augusti 2015

Av cija - 27 augusti 2015 16:41

När jag fyllde år sist så fick jag presentkort på SPA.   
Detta utnyttjade jag idag.

Valde Hanakasumi då jag tyckte att det var perfekt för mig. Jag kan inte genomgå massage där det trycks på mig då jag är öm i kroppen efter alla behandlingar! Och bada var inget jag kände för.

Så det fick bli Hanakasumi.


Vad är detta då?  
Hanakasumi är japanska för ”blomblad för vinden”. Det är en kroppsbehandling med inspiration från badritualerna i Japan. Behandlingen innefattar en varm kroppspeeling med enzymer från papaya som skrubbas bort med vantar. Först ligger man på rygg en stund och sen på magen.
Under tiden kroppspeelingen liksom tränger in (ska inte duschas av) så får man en lång fotmassage med akupressur.
Därefter avkopplande strykningar med närande shea smör.....som luktade SÅ fruktansvärt LJUVLIGT!!!!  


Och jag som är en torris om kroppen....detta var perfekt för mig.
Och den lätta "massagen" man får med detta värmande kroppspeeling och sheasmöret gjorde att min kropp liksom blev mer rörlig. Jag är ju numera stel i kroppens muskler och leder p.g.a medicinerna jag tar för att cancern förhoppningsvis ska hålla sig borta.

Detta kommer jag att göra om när jag får tillfälle :)

Britsen jag låg på


 

Jättemysigt rum :)

Av cija - 27 augusti 2015 11:30

Natt nummer 2 avklarad. Och jag som matte ser i kors idag.....   
Varit en intressant natt.


Katten vägrade kissa igår på hela dagen.

Jag satte honom i lådan flera gånger, satte mig på golvet bredvid några av gångerna och några satte jag bara honom där och gick igen.

Ingenting fungerade.
Han såg ut som om jag hade satt honom på planeten Mars och att han inte hade en aning om vad han skulle göra där jag satt honom!!  


Tänkte...jaja du har natten på dig annars blir de återbesök till djursjukhuset!!

Kvällen kom, jag satt vi datorn en stund. Den var ju kul tyckte katten! Bordet där jag har datorn var ännu roligare.
Han brukar ligga bredvid min dator ibland så jag reagerade inte när han kom MEN nu hade han beslutat sig för att rulla från höger till vänster och tillbaka igen.
Jag fick flytta det mesta på bordet men där var ju lite saker kvar så han började rulla riktigt ordentligt över bordet.

Ungefär som en grillkorv på en varm grill snurrade han fram och tillbaka....  


Och så kom tiden för läggdags.
-"Hurra, jag vill ligga PÅ mattes bröst". Problemet är att sedan cancern har jag konstant ont på halva bröstkorgen och ännu mer i ärret så det kunde han inte göra men gärna bredvid eller nere på min mage.

Men nehe, det passade minsann inte herrn!!  

Natten infann sig och jag är glad att den tog slut rätt fort för klockan 2 vaknade jag av ett smärre brak. Då hade han börjat stöka i kisselådan.

Jag gick upp, han hade då gjort tvåan både i och utanför lådan (inte enkelt med tratt).
Det var bra men han kunde inte fixa hygienen själv pga tratten så jag hjälpte honom.

Men inget kiss inte!

Jag stöp i säng igen men kunde inte sova och det kunde uppenbart inte katten heller för han ylade på sina värsta tonarter.  


Imorse.....så kissade han!!! ÄNTLIGEN!!

Så nu är det frid och fröjd och högar med kattgrus i hela hallen!   


Pratade med maken i telefon och så sjöng jag för honom: "Inatt är han din, inatt har du en katt.....ingen kan ta katten ifrån dig"  
Han uppskattade inte min sång......får nog byta ut maken till någon som förstår musikaliska kvinnor...HEHE

 

Äntligen lite paus från tratten!!







Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards