Alla inlägg den 30 augusti 2015

Av cija - 30 augusti 2015 11:43

Nuuuuu är jag sur idag!

Sista cellgiftet i november i fjol och naglarna blir bara sämre, sämre och ännu sämre!!

Tånagel har ramlat och nästa är på ingång att släppa taget om mig.
Det är ju en sak för sig!

MEN som om det inte var nog så flisar sig fingernaglarna hejvilt.   
Dom liksom bara skivar sig och kanterna bara flisar/strimlar sig (kalla det vad man vill)
Jag penslar med förstärkning men nu har naglarna fått för sig att då kan man först skiva bort det och SEN skiva naglarna ändå   

Nu är jag inne på funderingar på att låta något sätta dit såna där fejknaglar.
Jag har inget behov av "meterlånga" naglar men vill slippa detta flisande!


 

Av cija - 30 augusti 2015 10:42

Igår togs dränaget bort på min katt.
Han var lite tilltufsad igår med men han kom upp och la sig i min säng på natten och det var trevligt att han la sig på sängen. Normalt ska han ju helst stampa på min bröstkorg eller ligga där men jag kan tyvärr inte godkänna det pga smärtorna sen bröstcancern.

Imorse var det åter tablettdags, antibiotika, tvätt av sår, tvätta tratten, få ny strumpa på kroppen (snart har jag inga fler stay-ups i huset hahaha).
Får snart köpa fler stay-ups....till katten!


Han verkar vara lite mer på "hugget" idag för nu visade han oss till dörren för att vi skulle släppa ut honom.
Tyvärr misslyckades hans uppdrag!  


Men jag måste säga att jag blir lite full i skratt när jag ser honom....iklädd tratt och en bit stay-up på kroppen  
Han själv ser mest ut som han tänker -"Jag ser så.....dum ut"!!
Men OJ vad han är älskad ändå   


Nu försöker han på olika vis terra oss för att vi ska släppa ut honom......käka på mina blommor....lägga sig på tangentbordet när matte ska skriva, sätta sig på bordet och klia sig så det står en hel hårboll runt honom....sprätta i lådan så sanden når runt i hela huset...osv osv.

Men tyvärr får han vackert vänta en vecka till.


 

Lite stöddigt bredbent och med sikt mot ytterdörren.....  

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards