Direktlänk till inlägg 2 september 2015

7 DAY OCH DET VAR ENKLARE FÖRR

Av cija - 2 september 2015 19:49

Så har jag då gett mig på att måla naglarna med Depend 7 Day. http://www.depend.se
Mina naglar blir mer och mer flisiga så jag fick förslag om att prova detta så nu har det skett 

Men det tog sin lilla tid att göra en sån avancerad sak som att måla naglar   


Först ta fram alla grejor och små flaskor (inte så svårt)

Sätta mig vid bordet och ta av glojärnen för jag har fått sämre syn av cellgifterna så de glasögon jag har är inte rätt för mig längre. (sen ser jag inte var jag la dom!!!)

Så var det flaska nummer ett....man skulle tvätta naglarna med detta medel. (Tja, det var ju inte heller så svårt!)  

Sen var det flaska nummer två, protecting base....(Nu började det bli lite svårt för jag fick först inte av korken så jag fick minsann kämpa liten stund.)
Läser på broshyren att jag skulle börja med lillfingret......Jag har ingen aning om vad som händer om man målar på tumnageln först?!!!!!!! (Men nu får vi snart veta för jag gjorde såklart tvärtom)

Nåja, sen äntligen var det själva färgen. Ja det var ju som sagt inte den starkaste färgen jag valde men den dög.

Måla....måste medge att det är väldigt enkla penslar att måla med....vänta 30 sekunder...och...måla igen!

Och efter det......jajamensan då blev det att vänta 30 sekunder igen och sen var det flaska nummer 4 som skulle öppnas. (Satt hårt åt den med så jag fick åter kämpa).

Det skulle man använda i 2 lager och emellan detta så ska man vänta i hela 3 minuter.(3 minuters intensivt stirrande på mobilens urverk)

På med andra laget.....då var det att vänta igen i hela 5 minuter!!!

Just nu är ytan torr ja...men jag kan ändå trycka på den och se märket....nåja får ju se efter några minuter till


Men jag måste ändå säga att det var fasligt så mycket enklare förr när man målade EN gång och så var det klart

 


#nagellack

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards