Alla inlägg den 3 september 2015

Av cija - 3 september 2015 20:27

Du kan ge katten hans medicin sa jag åt min son medans jag fixade mig innan jobb-träningen.
Sonen tog katten och skulle ge honom medicinen. Det gick inte alls bra! Han kämpade en stund för att ge honom det och katten kämpade för att slippa eller iallafall få sitta upp när han skulle få medicinen.

När jag kom in så såg blocken ut som "Hjälp matte....han lägger mig ner ju"

Jag måste medge att jag fick en känsla av lite hjälte i mig när jag tog katten, satte honom upp och gav honom medicinen.   

Sen var det matdags. Så katten satte sig vid matskålen.
Och när jag tittade på honom under tiden jag fixade hans mat så kände jag värmen i hjärtat och log och tänkte direkt"världens sötaste fåntratt"  

På lördag är det dags att ta bort stygnen. Det har läkt fint och ser inte ut som om det kommit en infektion eller så.

 

Älskade fåntratten

#katt

Av cija - 3 september 2015 11:04

Nu har jag då fått hem ett kuvert för ärftlig tumörsjukdom inför besök på Onkogenetiska mottagningen.
Var ett stort kuvert och MASSOR av papper.

Jag hade tänkt det var en enkel grej....fylla i lite uppgifter om närmast släkt och ta ett blodprov.
Ha, kunde inte ha mer fel!!
Fick ju något att bita i kan jag ju lova!!!  

Det ska vara uppgifter om  mig,
mina barn,
bror,
brorsbarn,
föräldrar,
mina kusiner,
mina fastrar,
mostrar,
farbrödrar
morbrödrar,
mormor,

morfar,

farmor,

farfar

Och som pricken över i:et ska det även vara syskonen till mina mor och farföräldrar. Där gick jag rejält bet på.....:O

Men jag måste medge att det är lite intressant men däremot är det inte det enklaste att få tag på alla uppgifter.
Det ska vara namn, födelseår, lever de? Är de avlidna? tumörsjukdom? Isf när och var? Vilket land de var i när de fick det?

Jag har nog aldrig jagat hela biologiska släkten så mycket som jag gör just nu ....  

Men jag vill ju veta.....för egen del bryr jag mig inte så mycket men för mina barn, syskonbarn, kusinbarn, framtida ev barnbarn osv

#fuckcancer

Av cija - 3 september 2015 07:58

Vaknade klockan 06.00 imorse.

Natten har varit rätt annorlunda.

Jag har tillbringat den i ...Paris!!!
Vid någon tidpunkt inatt vaknade jag ytligt till av att folk gick på grusgångar till Eiffeltornet.
Men inga eldiga fransmän såg jag röken av.....inga fina blommor....ingen romantik....bara ett Eiffeltorn.  
Jag har aldrig varit i Frankrike (är väl enda landet jag missat i Europa) men inatt så har jag ju varit där.


När jag steg upp och såg hur katten hade röjt i sin kattlåda insåg jag var grusgången i Paris kom ifrån  


 
https://sv.wikipedia.org/wiki/Eiffeltornet

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards