Alla inlägg den 7 september 2015

Av cija - 7 september 2015 19:11

Jaha så är man troligen bortgjord igen.....  


Spelade låten Johnny G på hög volym....vaggade fram och tillbaka i takt. Jag brukar sälan spela musik så högt så helt plötsligt stod min son i dörren.

Jag hade inte hört honom komma ut från sitt rum och så bara stod han där. Jag skrek rakt ut och pinnade iväg så fort mina fötter bar mig.

Sonen stod kvar och skrattade.

Nåja jag skruvade ner lite.....bara lite.....man är ju en lydig mamma så sonen kan spela sina dator-spel utan mammas musik.....  


Sen fortsätter jag att lufsa runt i någon taktliknande dans. Fötterna vill ju inte riktigt som jag men jag försökte iallfall.

Iklädd svart linne, ett par oooootroligt sexiga (host host) blommiga trosor, strumpor och badskor (måste alltid ha skor på fötterna pga skadorna i fotsulorna efter cellgifterna) fortsätter jag sorglöst och det är just DÅ.........

jag kommer på att jag har ju kameror i huset!!!!!
TOTAL TVÄRNIT!!!!!    
Milde tid....tänk om de tittar nu?????
Tittar på kameran och så tar jag sats och fortsätter mina lufsiga dansförsök.
Får väl bjuda på detta OM de nu skulle ha fått för sig att kika vilket jag har svårt att tro att de gjort.
Hade maken sett mig nu så hade han......gått och bryggt sig en kanna kaffe   

Och nixpix för selfies idag.....

 

#blommor
#dans

Av cija - 7 september 2015 17:39

Japp, nu är det snart dags.
Imorgon rättare sagt.

Imorgon klockan 12.00 börjar mitt privata maratonpass!  

Vad är det då jag ska göra egentligen?
Jo jag ska laxera inför en koloskopi. Låter väl inte så ruggigt tänker du säkert.


Men det är 4 LITER vätska jag ska ha i mig och dessa ska bestå av vardera en påse laxeringsmedel.

Ovanpå detta så är det bra om jag kan klämma in 2 liter extra vatten i magen.....uuurrrkkk!  
Helt krasst så lär jag iaf ha att göra och hålla mig igång.


Jag kan lova att jag kommer verkligen att vara aktiv under laxeringen....mitt eget lilla maratonpass!

Jag kommer troligen att springa tjejmilen till och från toa!
Mina ben kommer att bli ansträngda av detta springande.
Till slut blir benen trötta och jag får krypa ut på toa(säkerligen väldigt fort dessutom).
När jag ändå kryper ut dit så kan jag ju passa på att göra lite ryggövningar....sträck...kryp ihop....sträck...kryp ihop.... 
Och knipövningar lär jag nog också få träna mig på!!! Kommer att bli en mästare på det....också   
Jag kommer troligen att få ökad hjärtverksamhet...ni vet så som man kan få efter ett maratonpass.

Risk finns att blodtrycket far i  backenvilket betyder att jag också kommer att fara i backen!
Att resa sig upp efter det lär bli som om jag utför aerobic yoga på hög nivå!

      

Sen är det bara att hoppas att koloskopin inte ska visa något jag absolut aldrig mer vill veta av i min kropp.  

 

#fuckcancer #laxera #koloskopi

Av cija - 7 september 2015 16:45

Dagen började inte så bra.
Jag och sonen skulle åka samma buss och det var i sig inga problem  


Vi gick till busshållplatsen....en såndär busshållplats lite ut på landet utan att det finns en trottoar. Men busschauffören kan ju vinkla ner bussen lite så det brukar aldrig vara problem.
Man kan få bra hjälp av de flesta chaufförer....för det mesta!

Men inte idag.
En såndär riktig suris var det som körde bussen.
Jag går med rollatorn och sonen hoppar på. Vinklar chauffören bussen?
Nej!
Min son får gå av igen och ta upp rollatorn.
Chauffören tittar med lite nedlåtande blick på mig när jag kämpar mig upp för steget in i bussen som är väldigt högt då bussen inte är vinklad.
Jag ler lite och fäller en kommentar som säger "Oj vad denna bussen var hög!"
Då svarar han "Ja nån ska vara det!!" och blänger på mig som om jag var nåt katten hade släpat in i bussen.

Väl framme i stora staden så tryckte jag på en såndär knapp så att chauffören i princip SKA vinkla bussen. Här var också en trottoar så det var enkelt att gå av.

Han blängde rejält på mig för att han tvingades vinkla bussen och även när han körde vidare.

Jag brukar inte klaga men detta var lite väl mycket.
Finns andra som med glädje hade velat ha hans jobb.......

Men väl på jobbet så trivdes jag som fisken i vattnet.

Sen var det besök på sjukhuset en runda med idag.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards