Alla inlägg den 11 september 2015

Av cija - 11 september 2015 20:11

Idag så var det då dagen jag äntligen skulle rätta till mitt ena ögonlock. Inne precis vid tårkanalen.

Har gjort en ögonlocksoperation för ca 3 år sedan men fick rätta till vid tårkanalerna efteråt.
Jag hann få ena tillrättat som blev riktigt bra och jag kan öppna det ögat helt.
Det andra hann aldrig rättas till då jag åkte på proppar i lungorna och rätt så direkt efteråt fick jag bröstcancern. 

Men nu så skulle det bli av idag!!  


Vissa människor är helt emot plastikoperationer men jag är inte det så länge det inte går till överdrift.
När jag lät operera bort en del av mina ögonlock så var det efter att en lång tid inte ens kunnat se mina ögonfransar och alltid tyckt att det var mörkt överallt.
Att jag tyckte det var mörkt ledde också till att jag tände alla lampor jag hittade till alla andras fasa. Och ändå tyckte jag det var "mulet" överallt.
Gick inte att ha ögonskugga då det bara blev en "våt härva" av det efter en stund ändå.

Att mina ögonlock hade mycket överskottskinn var det inte många som såg.....förrän jag tog av mig mina glasögon.

Då syntes det väldigt tydligt och de som fick se sa "OJ, så mycket ögonlock du har".


Det togs bort en bra bit på varje ögonlock och på en sån liten yta märks det ju snabbt även med väldigt små ingrepp.

Efteråt så tyckte jag att solen sken alltid och jag behövde inte längre tända alla lampor jag fick tag på
!
Jag kunde t.o.m använda ögonskugga och mascara när jag ville. Och det blev ju riktigt bra med   


Men vid tårkanalerna så bildades det en "sträng".

Så det ena ögonlocket fixades till och det var såååå skönt att kunna titta uppåt helt. Men den andre hann aldrig fixas förrän idag.

Väl framme fick jag vänta lite men det var ok. Hade ju väntat på detta jättelänge allaredan så några minuter hit eller dit spelade ingen roll. Läkaren kom, kikade på det och sen så var det dags.

Vita skjortan på och mössa på huvudet. Upp på britsen. Av med glasögonen.

Eftersom detta var ett litet ingrepp så var jag helt vaken och fasade mest för sprutan. Men den kändes inte och jag blev så förvånad över det.  
Blev tvättad noga i ansiktet och så tejpades jag in som ett litet paket i ansiktet så liksom bara ögat var tillgängligt.

Läkaren ritade lite på mig, han ritade ett "Z:a" hörde jag honom säga och jag tänkte genast på Zorro   
Skalpell fram....där lät det lite läskigt haha..... och så började han skära. Kände att han rörde där och drog lite men absolut inte någon smärta så visst hade sköterskan rätt i att jag inte skulle känna nåt.
Blödde dock en hel del eftersom jag tar blodförtunnande men det fungerade bra ändå sa de.

Sen var det att sy ihop det. 2 stygn. Kommer att få lite extra blåmärke eftersom jag tar blodförtunnande.

Efteråt fick jag supergoda smörgåsar istället för tapperhetsmedalj


Maken körde mig hem och väl hemma så somnade jag och sov i 2 timmar. Vaknade och såg att jag fått ett....blåmärke. Men det var jag beredd på.


Till er som tänker genomgå en plastikoperation....tänk på att kolla upp stället ni tänker låta er opereras på.
Där jag lät utföra mitt så ingår det ÄVEN att man inte släpps förrän man är nöjd!!!
Och det är en viktig sak!
Man hör om så många som farit illa då de betalat sin operation som inte blivit bra men sedan inte fått gehör för att få det tillrättat eller hamnat hos rena klåpare.

Där jag utförde det släpps man inte förrän man är nöjd som kund! De är kunniga, lugna och alltid glada och trevliga. Oavsett vad man ringer om så känner jag aldrig att jag är till besvär.

http://www.plastikkirurgihassleholm.se/



 
Så här såg det ut innan på mina ögonlock.


1:a dagen efter operationen av båda ögonlocken. Man var väldigt svullen i ansiktet med. Jag kände mig som om jag gått en runda med en boxare.


   

Här undrade vad jag egentligen hade gett mig in på.


 
I vevan där stygnen togs bort. Fortfarande lite svullen men inte i närheten som jag var de första dagarna.


 
Här ser du hur det blev i ögonvrån


 Ena ögonvrån opererad och det blev lyckat   



 

Och idag blev nästa opererad. Nu hoppas jag den ska läka lika fint som den andre gjorde.


#plastikoperation
#ögonlocksplastik
#plastikkirurgihassleholm





Av cija - 11 september 2015 19:47

Av de där antihormonerna som jag tar dagligen för att ta bort det hormon i kroppen, som min tumör älskade, har jag blivit torr i hud och slemhinnor. Förutom då att svullna upp om magen och se ut som om man är befruktad av dessa piller. Ja och så är man även mer mossig i skallen av dem.

Nåja den där torrheten har satt sig i ansiktet rejält nu och imorse gav jag upp så jag ringde upp läkaren.
Trött på klådan som finns ända upp på ögonlocken, runt munnen och förbi näsan. Har testat att smörja med allt möjligt men de har inte fungerat.

Nu är frågan om det är dessa tabletter eller inte? Jag har ju ätit dem i snart 9 månader så jag var väl mest inne på att det kan vara något i tabletternas tillsatsämne jag inte tål och då kanske byta fabrikat.


Men läkaren var inte riktigt överens med mig just nu utan ville att jag skulle göra ett avbrott på 2 veckor för att se om det försvinner.

Min första tanke var "skit, då finns ju risken att jag får tillbaka cancern" men jag fick veta 100 gånger om att så är INTE fallet för att man gör ett uppehåll på 2 veckor.
Det var tydligen många som gör sånt uppehåll av olika orsaker för att se om en biverkning kommer ifrån medicinen och inte får alla de återfall.

Så nu provar jag att avsluta för ett par veckor. Ska bli intressant och se om det är dem och samtidigt så kanske jag t.o.m hinner få tbx lite av min hjärna och min normala hud några dagar innan jag sedan kastas in i träsket igen!


 

Syns inte så tydligt på denna bilden som det syns i verkligheten.


#tamoxifen
#antihormoner   #torrihuden  #biverkningaravantihormoner


Av cija - 11 september 2015 19:35

"Det bästa man har sätter man på bordet" finns det ett uttryck som heter.

Men i detta fallet, när det gäller familjens katt, så har han myntat ett eget uttryck:

"det bästa familjen har sätter sig själv på bordet"

Man vänder sig om och så vips sitter han där och väntar på frukost.....ska ha mat först av alla!  

Jag brukar inte gilla att ha djur på matbordet och gjorde inte det denna gången heller men blir man irriterad som matte och tar ner honom på golvet? Nä, man går och hämtar kameran och tar bild istället!!!!   

Det känns som om vi bor hos katten och han inte bor hos oss men då är det väl som det ska antar jag  


Han är så nöjd nu när han dessutom får gå ut när han vill och komma in när han vill. Och familjen agerar snällt dörröppnare och dörrstängare åt honom! Ibland försöker vi protestera men det slutar ändå med att katten vinner


 

#katt
#kattpåbordet


Av cija - 11 september 2015 19:14

Nu har jag fått hem min lilla beställning av Yankee candle från http://www.yankeecandle.se/

Blev lite av varje.

Jag är doftkänslig och väl medveten om att för mycket blir inte bra men ett åt gången ibland fungerar bra.
Så jag passade på att beställa lite juldoft också.
Det är en annan form av doft än vad det är i parfymer och rakvatten så därför har jag lättare för dessa dofter.....sålänge det inte är för länge eller för mycket.
Fungerar det inte så vet jag de som blir glada över att överta dem  


Och jadå, jag vet att det inte är jul förrän om 3 månader men jag längtar faktiskt till jul. Julen förra året minns jag inte så jättemycket av då jag var rätt så sjuk.


     

#yankeecandle  #doftljus

#juldofter #jul #teljus

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards