Direktlänk till inlägg 11 september 2015

LITEN ÖGONOPERATION....OBS!!! känsliga tittare varnas!!!!!!

Av cija - 11 september 2015 20:11

Idag så var det då dagen jag äntligen skulle rätta till mitt ena ögonlock. Inne precis vid tårkanalen.

Har gjort en ögonlocksoperation för ca 3 år sedan men fick rätta till vid tårkanalerna efteråt.
Jag hann få ena tillrättat som blev riktigt bra och jag kan öppna det ögat helt.
Det andra hann aldrig rättas till då jag åkte på proppar i lungorna och rätt så direkt efteråt fick jag bröstcancern. 

Men nu så skulle det bli av idag!!  


Vissa människor är helt emot plastikoperationer men jag är inte det så länge det inte går till överdrift.
När jag lät operera bort en del av mina ögonlock så var det efter att en lång tid inte ens kunnat se mina ögonfransar och alltid tyckt att det var mörkt överallt.
Att jag tyckte det var mörkt ledde också till att jag tände alla lampor jag hittade till alla andras fasa. Och ändå tyckte jag det var "mulet" överallt.
Gick inte att ha ögonskugga då det bara blev en "våt härva" av det efter en stund ändå.

Att mina ögonlock hade mycket överskottskinn var det inte många som såg.....förrän jag tog av mig mina glasögon.

Då syntes det väldigt tydligt och de som fick se sa "OJ, så mycket ögonlock du har".


Det togs bort en bra bit på varje ögonlock och på en sån liten yta märks det ju snabbt även med väldigt små ingrepp.

Efteråt så tyckte jag att solen sken alltid och jag behövde inte längre tända alla lampor jag fick tag på
!
Jag kunde t.o.m använda ögonskugga och mascara när jag ville. Och det blev ju riktigt bra med   


Men vid tårkanalerna så bildades det en "sträng".

Så det ena ögonlocket fixades till och det var såååå skönt att kunna titta uppåt helt. Men den andre hann aldrig fixas förrän idag.

Väl framme fick jag vänta lite men det var ok. Hade ju väntat på detta jättelänge allaredan så några minuter hit eller dit spelade ingen roll. Läkaren kom, kikade på det och sen så var det dags.

Vita skjortan på och mössa på huvudet. Upp på britsen. Av med glasögonen.

Eftersom detta var ett litet ingrepp så var jag helt vaken och fasade mest för sprutan. Men den kändes inte och jag blev så förvånad över det.  
Blev tvättad noga i ansiktet och så tejpades jag in som ett litet paket i ansiktet så liksom bara ögat var tillgängligt.

Läkaren ritade lite på mig, han ritade ett "Z:a" hörde jag honom säga och jag tänkte genast på Zorro   
Skalpell fram....där lät det lite läskigt haha..... och så började han skära. Kände att han rörde där och drog lite men absolut inte någon smärta så visst hade sköterskan rätt i att jag inte skulle känna nåt.
Blödde dock en hel del eftersom jag tar blodförtunnande men det fungerade bra ändå sa de.

Sen var det att sy ihop det. 2 stygn. Kommer att få lite extra blåmärke eftersom jag tar blodförtunnande.

Efteråt fick jag supergoda smörgåsar istället för tapperhetsmedalj


Maken körde mig hem och väl hemma så somnade jag och sov i 2 timmar. Vaknade och såg att jag fått ett....blåmärke. Men det var jag beredd på.


Till er som tänker genomgå en plastikoperation....tänk på att kolla upp stället ni tänker låta er opereras på.
Där jag lät utföra mitt så ingår det ÄVEN att man inte släpps förrän man är nöjd!!!
Och det är en viktig sak!
Man hör om så många som farit illa då de betalat sin operation som inte blivit bra men sedan inte fått gehör för att få det tillrättat eller hamnat hos rena klåpare.

Där jag utförde det släpps man inte förrän man är nöjd som kund! De är kunniga, lugna och alltid glada och trevliga. Oavsett vad man ringer om så känner jag aldrig att jag är till besvär.

http://www.plastikkirurgihassleholm.se/



 
Så här såg det ut innan på mina ögonlock.


1:a dagen efter operationen av båda ögonlocken. Man var väldigt svullen i ansiktet med. Jag kände mig som om jag gått en runda med en boxare.


   

Här undrade vad jag egentligen hade gett mig in på.


 
I vevan där stygnen togs bort. Fortfarande lite svullen men inte i närheten som jag var de första dagarna.


 
Här ser du hur det blev i ögonvrån


 Ena ögonvrån opererad och det blev lyckat   



 

Och idag blev nästa opererad. Nu hoppas jag den ska läka lika fint som den andre gjorde.


#plastikoperation
#ögonlocksplastik
#plastikkirurgihassleholm





 
 
Ingen bild

Nina

11 september 2015 21:29

Hoppas denna sista också blir lyckad så du kan släppa den biten sedan. Kram <3

 
Ingen bild

Meta

11 september 2015 22:13

Oh!! Looks painful! Hope it will be good for you in the end!

 
Ingen bild

P.D

11 september 2015 22:27

Ont?

cija

11 september 2015 22:30

Nej det gör inte ont alls efter detta lilla ingrepp. Men det stora gjorde ont de första dagarna.

 
Ingen bild

Agneta

12 september 2015 10:43

Hamnade här när jag kikade runt ibland bloggar.
Ser lite otäckt ut men jag hoppas att du mår bra idag! Kram

cija

12 september 2015 18:43

Har inga smärtor men det kliar.
Kram

 
Ingen bild

Yvonne

12 september 2015 13:05

Detta blir fint ska du se!
Och snyggt!
Kram...

cija

12 september 2015 18:01

Tack :)
Kram

 
Ingen bild

Cecilia

14 september 2015 14:06

Det ser alltid hemskt ut när det är nygjort.
Hoppas det läker lika bra nu :)
Ja man ska verkligen vara noga med vilken plastikkirurgi man väljer. Det glädjer mig att du fått någon du är fullt nöjd med <3

cija

14 september 2015 19:09

Än sålänge verkar de läka bra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards