Alla inlägg den 16 september 2015

Av cija - 16 september 2015 19:55

Var på plastikkirurgin för att ta bort mina stygn i ögonvrån idag.
Detta gjordes på samma ställe som jag har opererats på.

http://http://www.plastikkirurgihassleholm.se/

Skulle precis sätta mig ner och kika i skvallertidningar och så blev jag inkallad. Här gick det minsann snabbt  

En sköterska kom och tog stygnen och det gick helt smärtfritt.  

Nu hoppas jag bara att huden liksom ska dra sig lite inåt som den andre sidan gjorde så det blir lika bra.

Som alltid så är de väldigt gulliga på detta ställe. Jag kan verkligen rekommendera det om ni funderar på en plastikopereration.  

Vi pratade om lite annat med och jag visade mitt groteskt fula ärr som jag fått av läkaren som opererade mig på Kristianstads sjukhus i samband med min bröstcancer.
Då jag blivit så illa sydd så har jag väldigt ont och kan inte heller använda någon protes då det smärtar så fort de "slår" emot där ärret är på bröstkorgen så har ryggen blivit sned och kläder fungerar inte att bära upp särskilt snyggt.


Men idag fick jag ett implantat (sånt där prov-ex) som var i ungefär samma storlek som det bröst jag har kvar.

Implantatet var mycket mjukare än en vanlig protes. Det var också lite mer "tyngd" i det på ett mer naturligt vid än vanliga proteser.
Jag som aldrig hållt i ett implantat vände och vred på det.....  ...vägde det i handen....klämde på det och kollade noga på det.
Var ju nästan som att hålla i en manet som man fångade i havet som liten (ofarliga då alltså!).

Men jag är medveten om att skadas detta har jag inget så jag får ju försöka vara väldigt rädd om det. Blir inte att ha det på jobbet då risken finns att jag sticker en sax eller penna i bröstfickan och punkterar mitt utanpåliggande implantat   
Och katten får hålla sig på avstånd från implantatet.


 

Väldigt mjukt och följsamt




   

Mjukt var det ja


#plastikkirurgiihässleholm

#plastikkirurgi

#bröstimplantat



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards