Alla inlägg den 17 september 2015

Av cija - 17 september 2015 15:26

Innan ringde man till Afrika för att boka en taxiresa (sjukresa, färdtjänst osv).
Nu har detta flyttats över till Sverige. Då tänkte många att nu ska det bli lättare för nu underlättar språket!

Skånetrafiken (som detta gäller) har valt det billigaste alternativet i upphandlingen.
Men dom är absolut inte medvetna om att då får man också det därefter!


När man numera ringer hamnar man mestadels hos något bolag som heter Taxi kurir som tar beställningen och så är det tydligen Skånetrafiken som ger ut turerna.
Har inte riktigt koll på det hela då jag inte jobbar med det men detta är vad jag fått till mig när jag frågat.

Men EN sak vet jag!!!
Det är att de lyckats anställa en hel drös personer på ett och samma ställe där ytterst få av dem verkar klara av att göra en beställning RÄTT!!!!

Så svårt är det väl knappast att iaf klara av att ta en beställning? Och nu är det ju en lång tid de har haft på sig att träna.
Men nehepp, de behöver uppenbart åratal på sig att klara av detta avancerade jobb.....SUCK!! 

Fel på fel uppstår.   
-Bokat fel dag!!!
-Inte bokat ens bokning alls!!!

-Bokat ditresan på hemresan!!!!

Men idag tog det priset och jag blev arg på detta tramsande!!

Bokade sjukresa för några dagar sedan.

Killen i telefon vid namn "Kalle" upprepade vad jag sagt och bokade. Jadååå, det var såååå rätt så!

Idag ska då taxin komma.
Men när jag sitter på rollatorn och väntar så får jag känslan att det kommer ingen taxi så jag ringer tiden den ska komma och får då veta att bokningen är gjord FRÅN sjukhuset TILL hemmet!!! Och om 3 timmar ska jag då hemifrån TILL sjukhuset!!!!!

Där satt jag.....i klistret!! Blir skogstokig på såna inkompetenta människor!!!  
Hade det hänt EN ggn ibland kunde jag haft överseende med det men det är ju ständigt och jämt numera!!! Och de verkar inte lära sig heller!!!


35 minuter fick jag på mig att fixa bil och se till så att jag kommer iväg.

För Skånetrafiken hade ju inga bilar lediga......

Jag kom till läkarbesöket med andan i halsen och en liten stund sent men det gick bra som tur var!

Ringde och la in klagomål till Skånetrafiken och tro mig......de har högvis med klagomål om sånt här!
Så f.ro.m nu kommer jag att känna mig tvingad att dubbel och trippelkolla mina taxibeställningar flera ggr innan den ska ske!!!
SUCK!!!!

Och sen ska vi inte tala om när man ska boka in patienters resor!
Faxar man får man tillbaka några helt obegripliga faxmeddelande.

Och en gång så bokade en personal en resa åt en patient.....då ändrade TaxiKurir/skånetrafiken det så att plötsligt skulle personalen åka och inte patienten!
Hur svårt kan det vara?????????


#taxikurir

#sjukresa
#skånetrafiken






Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards