Alla inlägg den 23 september 2015

Av cija - 23 september 2015 19:38

Nu anlände mitt andra Testagram.
Beställer det ifrån testagram.se


Denna månaden innehöll det kikärtspasta, ajax diskmedel, 2 skrubbsvampar, SB12 duo, minimajskakor från Markatta, choklad från Anthon Berg, Läkerol YUP och så Lipton green tea.


Chockladen slök jag och sonen direkt. Hans första kommentar var att den smakar som chokladen i adventskalendern jag brukade köpa.

Vi testade även Läkerolen men jag gillade den inte för den var för sur för mig men sonen gillade den.

Minimajskakorna var jättegoda.


 


#risenta

#ajax

#TestagramS

#vileda

#SB12

#kungmarkatta

#anthonberg

#läkerol

#lipton

Av cija - 23 september 2015 19:10

Deta blev ett väldigt "spännande" telefonsamtal.


En patient var inbokad på en sjukresa till ett ställe som hen skulle till och sedan åka tillbaka till avdelningen.

Låter inte så svårt va?
Iaf inte för dig och mig kanske...


Men problemet var att de på Taxi kurir som man kommer till när man bokar (Skånetrafiken) inte fick rätt på adressen vid första bokningen så jag skulle ringa och säga den rätta adressen. De visste vart hen skulle men bara inte typ själva gatuadressen nummer.


Taxin var bokad till 16.30

Så jag ringer dit och pratar med en tjej.

Förklarar läget sådär 3 gånger innan hon får kläm på vad jag menar (jag är kanske kass på att förklara).


Så hon trycker in den exakta adressen till platsen och inte bara ställe + gatuadress.
Så säger hon:
-"Då blir det klockan 16.20"

-"Va?", säger jag....."var tog taxin 16.30 vägen????

-"Den försvann när jag bokade om"
-"Så taxin som skulle köra till den adressen försvann när du skrev in den rätta adressen som var till samma ställe men det saknades rätt nummer som ni behövde?"
-"Ja precis" svarade tjejen

Just nu kände jag mig trög.....  

-"Så för att man informerar om rätt gatuadress så försvinner den gamla bokningen och den taxin kör inte dit då helt plötsligt?"
-"Ja det blir en annan rutt"

-"En annan rutt? Till samma ställe???"

-"Ja det är Skånetrafikens rutter"


Här gav jag upp och tänkte att det är inte lönt att jag ens funderar på deras "rutter"!!!
Huvudsaken är att patienten verkligen kommer dit och tillbaka!

Då frågar hon om mitt namn. Jag säger förnamnet. Hon vill ha efternamnet också.

Jag svarar

-"Det vill jag inte gärna ge er för då skriver ni väl bara att det är jag som ska åka iväg"

-"Klart vi inte gör" säger hon lite förnärmat.

-"Jodo, här är 2 sköterskor som har bokat taxi och när bekräftelsen kommit tillbaka har ni fört in sköterskans namn som patient. Vill du se era bekräftelser kan jag faxa dem till dig"
-"Då måste det varit av misstag"


Öööööhhhh......jo det kan nog också kallas okunnighet....klumpighet...ointresse av att lära sig sitt jobb!!....

 

På beställningen står det klart och tydligt ordet Beställare och där skriver den som beställer resan till patienten sitt namn.
Under detta står det "Personnummer och namn" och här skriver man patientens personnummer och namn.

Och vips så tycker de att det är det sköterskan som ska åka iväg.......


Jag trodde i min enfald att det skulle bli bättre när det kom tillbaka från Afrika till Sverige då det blev många språkbrister när man beställde via Afrika.

 

Men ärligt......det har lyckats bli värre än värst!!!!!

Funderar så smått på att skriva en bok om allt sånthär.
  

 

#Taxikurirnärdenärsombäst
#Skånetrafikennärdenärsombäst






Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards