Alla inlägg den 3 oktober 2015

Av cija - 3 oktober 2015 19:56

Idag åkte vi ner och tittade på äppeltavlan i Kivik. Tavlan är gjord av tusentals äpplen och i år heter konstnären Emma Karp Lundström.
www.appelmarknaden.se

För min del var det betydligt bättre att vara där idag än den helgen de har premiären för då är där grymt mycket med folk så jag hade inte kunnat ta mig fram så värst bra.
Så idag blev en mycket bättre dag  

Vi kikade på äppeltavlan, gick runt och tittade in på några marknadsstånd och affärer. Var även inne i tältet där de bl.a har utställningar om alla äppeltavlor genom åren.


Vi passade också på att äta middag på Ingelsta Kalkon.
http://www.kiviksmusteri.se/sv/

Väldigt god mat var det där och jag har aldrig varit där förut men det var bara positivt att äta där.

Efter allt detta åkte vi till Kiviks musteri. Där handlade vi fläderblomsdryck med citron i, årets äppelmust, blåbärssylt, olika äppelchutney (jag älskar den med vitlök och pepparfrukter) och äppelgele.
Mums!!!
http://www.kiviksmusteri.se/sv/

 
Äppeltavlan för år 2015.



Lite av utställningen inne i ett tält.

   

Hittade pantofflesalt i en butik. Undra hur många i Sverige som vet vad pantofflor är för något. Om du inte vet vad det är så kan jag tala om att det är potatis   

Vi hade fint väder hela dagen också ....kunde knappt tro att det är oktober.

#äppeltavlaikivik
#kivik
#musteriikivik
#kalkon
#ingelstakalkon
#tavla

 

 

 

 

Av cija - 3 oktober 2015 19:32

Har alltid kunnat köpa de bikinisar jag velat. Har kunnat köpa de baddräkter jag velat ha.
Jag var fullt nöjd med mina bikinis och baddräkter.

Men så plötsligt fick man cancer och blev ett bröst fattigare. Då passade inte någon av de bikinisar jag köpt  

Och när man dessutom ska käka antihormoner i massa år så ser man ut som om man är befruktad av dessa piller   
Inget kul med den magen.....ju!!

Så när jag skulle vara med på fotograferingen inför kalendern så fick jag ha en....tankini.  Var väldigt konfys över denna nymodernitet men jag gick med på att prova den.
Den var inte så dum att ha på sig så jag beslöt mig för att en sån vill jag ha.

Idag blev det då av att jag åkte iväg och provade en hel hög med tankinis hos www.kvinnligtunder.se.

Valet föll till slut på denna. Maken var med och fick säga sitt han med och även han tyckte denna var snyggast   
Så nu har jag fått en för tidig julklapp av maken   
Och vem vet?! Han kanske glömmer att han gett mig den så jag ändå får ett paket på julafton att prassla med   

 

#tankini

#kvinnligunderiåkarp
#fuckcancer


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards