Alla inlägg den 15 oktober 2015

Av cija - 15 oktober 2015 13:13

Var på butiksevent via Walles & Glantz.
Detta skedde på "oil o vinegar" i Malmö.Kika gärna in på deras hemsida:

http://se.oilvinegar.com/winkel/details/Malmoe

Jag har aldrig haft så bra koll på alla oljor det finns och ännu mindre koll på alla vinäger som finns.
Använder olivolja när jag steker mat, öser olivolja i pastavattnet och använder olivolja det i sallader. Har även använt neutral olja vid brödbakning. Mycket mer har det nog inte varit.

Äppelcidervinäger använder jag mestadels av att ha i sallader.
Balsamico....har jag använt någon gång. Minns bara inte när eller till vad?
Tryffelolja har jag blandat i smör och haft på bröd med lite flingsalt på.
Det är väldigt gott  
Men mycket mer har det nog inte varit. Men nu kommer det att bli ändring på detta  

Blev väl mottagen när jag kom dit och det gavs mycket bra information om oljor och vinäger.
Affären var liten men oj så mycket olika varor det ändå fick plats.   
Vi var inte så många och det var bra. Både platsmässigt men även för att man fick bra tillfälle att ställa sina frågor till personalen där som dessutom var väldigt kunniga.

Vi fick prova på massa olika vinäger-smaker.
Mest fascinerad blev jag av att kunna ha vinäger på GLASS!!!!  
Japp, du läste rätt...på GLASS!!
Så när jag kom hem så for vaniljglassen fram och jag la upp till maken och ena sonen.
Kan lova att båda såg väldigt misstänksamma ut men de tyckte verkligen om det.  
Det jag använde i glassen var "jordgubbsaperitif vinäger".

Du kan även droppa lite vinäger i mineralvatten eller i vanligt vatten så det får smak.
Jag som nästan enbart dricker vatten kommer absolut att testa detta med.

Finns även en vinäger med mangosmak som jag med gillade men valde denna med jordgubb...denna gången!

Vi fick provsmaka massa olika oljor också och jag föll mest för olivolja med chili.....den var så god *mmm*
Fick under informationen sedan veta att det är männens favorit...ähumn....ok????   
Jag var dock kvinna sist jag kollade    hahaha

När man handlar i butiken så kan du få din smak på olja och vinäger upphällt i den storlek av flaskor du önskar och det tycker jag är toppen!
Nästa gång du kommer kan du ha flaskorna med sig så slipper du den utgiften.
Även bra ur miljösynpunkt!!!! 
Och pasta har de också. I olika former, färger och storlekar. Bara att frossa och shoppa   
Självklart finns där även chips, skorpor, maränger, kryddor, olika salt osv osv

Jag passade på att shoppa lite julklappar där.
Kan tyvärr inte lägga ut bild på det jag handlade i julklappsväg för då kommer det att komma frågor "vilken är till mig?"......

Nöjd och trött kom jag hem till en make som kastade sig över shoppingkassen jag hade med mig hem!  

Klarade dessutom av att gå utan rollator och det är en stor framgång för mig.
Fötterna var domnade igår när jag kom hem och idag känns det som om någon slagit mig på fotsulorna men jag tar det lugnt idag och jag njuter av vetskapen att jag gick utan rollator!
 
Och detta event...jag måste säga att en ny värld öppnar sig för mig.
Så himla kul att få ta del av sånt jag aldrig hade "tid" med innan. Nu tar jag mig tid!

Så till dig säger jag: Ta dig tid och åk till Oil & Vinegar i Malmö. Jag rekommenderar det och det är ju alltid kul att kunna ge bort lite trevliga gåvor eller varför inte unna dig själv något extra?!  

           

Var lite skymning när vi kom till eventet.


   

Visst ser det mysigt ut?!

    
Fotograf Simon Walles har tagit denna bilden där vi alla lyssnar på information och får lite tips och ideer.
Instagram: simonwalles


 
Fotograf Simon Walles har fotograferat denna bilden av min hand när jag provar vinäger-sorter.
Instagram: simonwalles       

 

Romeo och Juliet   

 

Olika sorters senap. Maken får följa med dit nästa gång jag ska dit   

 
Vad sägs om lite Hawaiisalt?


 

Vacker pasta.....   


 
Bruschetta....blanda i lite vatten eller som någon gav förslag på: krydda i gräddfil och ha det som grillsås.

 

  Massa julklappstips!

#Oil&vinegar
#baltzarsgatan
#wallesglantz
#presenttips
#romeo&juliet
#endeljulklapparfixade

#OIL&VINEGAR

#BALTZARSGATAN

#WALLESGLANTZ

 

 

Av cija - 15 oktober 2015 12:52

Kom en rätt stor postbil. Ur denna hoppar en man ur, öppnar en stor bildörr, letar fram ett litet, litet paket med ett svart snöra om.
Bär det med lillfingret fram till ytterdörren!
Man får detta lilla, lilla paket i handen och tackar, chauffören kör iväg med stora postbilen och jag sliter upp paketet. Älskar ju paket  

Inuti ligger min nya armstrumpa och handske som jag använder för att förhindra att få ännu mer svullnad i arm och hand. Svllnaden beror på att de under min bröstcanceroperation äver fcik ta bort lymfkörtlarna. Och då har kroppen problem att förstå hur den ska få bort lymfvätskan som hamnar i arm och hand.

Kallas lymfödem.


Nåja, min nya handske och armstrumpa är i färg aqua.

Rätt mörk aqua tycker jag men väldigt fin.

Där är text på den som bildar ett mönster där det står Live Love Laugh.
Har samma mönster på min körsbärsröda armstrumpa och handske.


Men tillverkaren i Tyskland hade nog en konstig dag för plötsligt har denne fått för sig att en av mina fingrar har växt lite   men så är inte fallet!
Fingrarna har samma längd som vid förra beställningen!
Så jag får göra ett pyttelitet snabbt besök inne hos lymfterapeuten för att visa det.

Just nu så är det lite svårt att greppa då hela ena fingret är täckt av handsken.

Men färgen är fin iallfall   



 


#armstrumpa

#handske

#fuckcancer

#bröstcancer

#lymfödem

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards