Direktlänk till inlägg 15 oktober 2015

HA VINÄGER PÅ GLASS......FUNGERAR DET?????? ;)

Av cija - 15 oktober 2015 13:13

Var på butiksevent via Walles & Glantz.
Detta skedde på "oil o vinegar" i Malmö.Kika gärna in på deras hemsida:

http://se.oilvinegar.com/winkel/details/Malmoe

Jag har aldrig haft så bra koll på alla oljor det finns och ännu mindre koll på alla vinäger som finns.
Använder olivolja när jag steker mat, öser olivolja i pastavattnet och använder olivolja det i sallader. Har även använt neutral olja vid brödbakning. Mycket mer har det nog inte varit.

Äppelcidervinäger använder jag mestadels av att ha i sallader.
Balsamico....har jag använt någon gång. Minns bara inte när eller till vad?
Tryffelolja har jag blandat i smör och haft på bröd med lite flingsalt på.
Det är väldigt gott  
Men mycket mer har det nog inte varit. Men nu kommer det att bli ändring på detta  

Blev väl mottagen när jag kom dit och det gavs mycket bra information om oljor och vinäger.
Affären var liten men oj så mycket olika varor det ändå fick plats.   
Vi var inte så många och det var bra. Både platsmässigt men även för att man fick bra tillfälle att ställa sina frågor till personalen där som dessutom var väldigt kunniga.

Vi fick prova på massa olika vinäger-smaker.
Mest fascinerad blev jag av att kunna ha vinäger på GLASS!!!!  
Japp, du läste rätt...på GLASS!!
Så när jag kom hem så for vaniljglassen fram och jag la upp till maken och ena sonen.
Kan lova att båda såg väldigt misstänksamma ut men de tyckte verkligen om det.  
Det jag använde i glassen var "jordgubbsaperitif vinäger".

Du kan även droppa lite vinäger i mineralvatten eller i vanligt vatten så det får smak.
Jag som nästan enbart dricker vatten kommer absolut att testa detta med.

Finns även en vinäger med mangosmak som jag med gillade men valde denna med jordgubb...denna gången!

Vi fick provsmaka massa olika oljor också och jag föll mest för olivolja med chili.....den var så god *mmm*
Fick under informationen sedan veta att det är männens favorit...ähumn....ok????   
Jag var dock kvinna sist jag kollade    hahaha

När man handlar i butiken så kan du få din smak på olja och vinäger upphällt i den storlek av flaskor du önskar och det tycker jag är toppen!
Nästa gång du kommer kan du ha flaskorna med sig så slipper du den utgiften.
Även bra ur miljösynpunkt!!!! 
Och pasta har de också. I olika former, färger och storlekar. Bara att frossa och shoppa   
Självklart finns där även chips, skorpor, maränger, kryddor, olika salt osv osv

Jag passade på att shoppa lite julklappar där.
Kan tyvärr inte lägga ut bild på det jag handlade i julklappsväg för då kommer det att komma frågor "vilken är till mig?"......

Nöjd och trött kom jag hem till en make som kastade sig över shoppingkassen jag hade med mig hem!  

Klarade dessutom av att gå utan rollator och det är en stor framgång för mig.
Fötterna var domnade igår när jag kom hem och idag känns det som om någon slagit mig på fotsulorna men jag tar det lugnt idag och jag njuter av vetskapen att jag gick utan rollator!
 
Och detta event...jag måste säga att en ny värld öppnar sig för mig.
Så himla kul att få ta del av sånt jag aldrig hade "tid" med innan. Nu tar jag mig tid!

Så till dig säger jag: Ta dig tid och åk till Oil & Vinegar i Malmö. Jag rekommenderar det och det är ju alltid kul att kunna ge bort lite trevliga gåvor eller varför inte unna dig själv något extra?!  

           

Var lite skymning när vi kom till eventet.


   

Visst ser det mysigt ut?!

    
Fotograf Simon Walles har tagit denna bilden där vi alla lyssnar på information och får lite tips och ideer.
Instagram: simonwalles


 
Fotograf Simon Walles har fotograferat denna bilden av min hand när jag provar vinäger-sorter.
Instagram: simonwalles       

 

Romeo och Juliet   

 

Olika sorters senap. Maken får följa med dit nästa gång jag ska dit   

 
Vad sägs om lite Hawaiisalt?


 

Vacker pasta.....   


 
Bruschetta....blanda i lite vatten eller som någon gav förslag på: krydda i gräddfil och ha det som grillsås.

 

  Massa julklappstips!

#Oil&vinegar
#baltzarsgatan
#wallesglantz
#presenttips
#romeo&juliet
#endeljulklapparfixade

#OIL&VINEGAR

#BALTZARSGATAN

#WALLESGLANTZ

 

 

 
 
Ingen bild

Kenta

15 oktober 2015 15:31

Besöker gärna butiken när jag är i Malmö och testa honungssenapen :)

cija

15 oktober 2015 15:33

Bra...då tar vi en runda dit innan jul :)

 
Ingen bild

Mia

15 oktober 2015 15:32

härliga bilder.aldrig sett denna butik när ja vatt i Malmö. ska nog ta o kika in dit när ja e i malmö nästa ggn. tack för tipset! :))

cija

15 oktober 2015 15:33

Ja gör så. Rekommenderar det och där är många bra tips på användbara julklappar :)

 
Ingen bild

Ullis

15 oktober 2015 16:01

Fiffigt med flaskorna Romeo o Julia. Har varit i den butiken ett par gånge. Håller med dig om att där finns massor :)

 
Ingen bild

Annettis

15 oktober 2015 17:09

Vinäger på glass????? Låter verkligen konstigt i mina öron HAHA men man ska aldrig vara rädd för att prova nya saker. Kramen

 
Ingen bild

Birgit

16 oktober 2015 16:51

Har kikat runt på din blogg en stund och läst. Tänk att för ett år sedan var en sån här sak långt borta för dig och nu har du varit iväg på nya äventyr. Strongt du har jobbat genom din cancer-resa. Hoppas att du slipper mera sånt nu! Många varma kramar från Birgit

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards