Alla inlägg den 19 oktober 2015

Av cija - 19 oktober 2015 20:56

När man får bröstcancer och det visar sig att tumören är något som kallas HER2pos så får man en behandling som heter Herceptin ovanpå alla andra behandlingar!

Man blir undersökt med ett ultraljud av hjärtat med jämna mellanrum under denna behandling då den kan ge skador på hjärtat.
Så idag var jag på mitt sista ultraljudet av hjärtat efter alla dessa 17 behandlingar med Herceptinet.

Ultraljudet visade att mitt hjärta har klarat av behandlingen.....alla 17 gångerna dessutom....utan att ta skada.

Det kändes väldigt skönt och på något vis blev det:
"Ultraljud av hjärtat.....check!!!"


Jag har "bockat av" steg för steg och detta är en sak i alla dessa steg jag måste förbi.

Måtte jag slippa behöva göra fler i hela mitt kvarvarande liv!!   

Gick ut ifrån avd för Klinisk fysiologi och Nuklearmedicin i Kristianstad med en sten mindre i mig!
Nu har jag kommit ytterligare en bit på vägen framåt!   

 

Så dagen idag bestod av detta + att ta ett PK-prov så jag får rätt dosering av mitt waran och så jobbede jag såklart.

Där var det rätt mycket ppå jobbet .....huuu jag frossade i detta men jag fick verkligen jobba för att hålla allt rätt i huvudet....och anteckna!!

Blev grymt trött efter jobbet så jag höll på att somna i taxin på vägen till min underskökning men det var verkligen roligt och spännande att få sätta mer fart .... men det tog hårdare än jag tänkt mig.....miss i min förhoppniing men kanske inte så förvånande ändå?!

Men det är nog en vanesak. Tror ändå att det är bra att jag inte jobbar mer än vad jag gör just nu.....men en dag så......   


#fuckcancer
#ultraljud
#Bröstcancer
#her2positiv

Av cija - 19 oktober 2015 18:49

Alla vill se norrskenet!
Många tror att norrskenet alltid visar sig....24 timmar om dygnet!

Så är ju inte fallet såklart.
Men igår hittade jag en light-variant av norrskenet så ni som inte sett norrskenet har nu iallfall fått se en light-variant av detta fenomen  
Och eftersom vi passerade detta så snabbt så fick jag ta fotot i farten där jag satt i bilen.

Så håll till godo och ta det med en nypa salt   


 


#norrsken

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards